Absolut bryter ny mark: den nya vodkan level lanseras i vår

Report this content

ABSOLUT bryter ny mark: DEN NYA VODKAN LEVEL LANSERAS I VÅR V&S ABSOLUT SPIRITS lanserar Level i USA och Sverige till våren, en ny vodka av högsta kvalitet. Level är en vodka med en perfekt balans mellan mjuk och frisk karaktär. Genom att kombinera två destilleringsmetoder får Level sin unika smak. - Level är vår efterlängtade ankomst i super-premium vodka kategorin i USA. Den innovativa kombinationen av destilleringsmetoder ger Level den perfekta balansen mellan mjuk och frisk karaktär. Med Level vill vi ta denna vodka kategori till en ny nivå säger Bengt Baron, affärsområdeschef för V&S ABSOLUT SPIRITS. Det är första gången som en vodka har tillverkats genom att kombinera två destilleringsmetoder. Dessa är kontinuerlig destillering, där vodkan destilleras hundratals gånger för att ge den dess mjukhet och batch destillering, där vodkan tillverkas sats för sats under överinseende av erfarna yrkesmän. Batch destilleringen ger Level dess subtila karaktär med nyanser av fruktighet och kryddighet. - Level kommer från ABSOLUT, vilket garanterar hög och jämn kvalitet. Men Level har en unik smak och en egen identitet, vilket även den vackra flaskan kommunicerar, säger Bengt Baron. Ordet Level betyder på engelska bland annat när något uppnår jämvikt. Det illustreras väl av att ordet Level läses lika fram och baklänges. Namnet Level och den välproportionerliga flaskan kommunicerar också en vodka i perfekt balans. Flaskan är frostad, hög och slank med massiv botten. På framsidan finns en ikon i metall som är en miniatyr av en ABSOLUT flaska. Lanseringen av Level sker i mars 2004 över hela USA. Level kommer också att finnas på utvalda internationella flygplatser från maj 2004. I Sverige sker en selektiv lansering på barer under våren 2004. Eftersom Level är en så balanserad och mjuk vodka kan den med fördel drickas ren med is. Level är också utmärkt i en Martini eller i andra drinkar. För ytterligare information kontakta: Marika Hjelm Siegwald, Informationschef, V&S ABSOLUT SPIRITS, tel: 08 744 74 02 mobil: 070 377 74 02, marika.siegwald@absolut.se För bilder: absolut.com V&S ABSOLUT SPIRITS är ett affärsområde inom V&S Group som tillverkar, marknadsför och äger rättigheterna till varumärkena ABSOLUT, DANZKA Vodka, FRÏS Vodka, Level och Plymouth Gin . ABSOLUT säljs på 126 marknader och är världens tredje största internationella spritmärke. Huvudkontoret finns i Stockholm. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/06/20031106BIT00600/wkr0001.pdf