Enkelt blanda drinkar med nytt kit från V&S

Report this content

Enkelt blanda drinkar med nytt kit från V&S V&S (Vin & Sprit) lanserar ett nytt drink-kit med rom, gin och whisky - Easybar. "Det ska vara enkelt att blanda goda drinkar hemma", säger Pontus Cederberg, produktchef på V&S Distillers. Svenskarna blandar allt mer drinkar och cocktails hemma och vill då ha möjlighet att välja mellan stora och små buteljer. Det är därför V&S har tagit fram den nya produkten. Tre välkända drinkbaser - Easybar innehåller tre 20-centilitersflaskor med rom, gin och whisky. Det är perfekta baser får många drinkar - exempelvis Gimlet eller Whisky Martini. Det ska vara enkelt att blanda goda drinkar hemma, säger Pontus Cederberg. Drink-kitet består av trippeln Barracuda Silver Rum, Star Dry Gin - Sveriges mest sålda gin sedan flera decennier - och Seven Oaks Canadian Whisky. Easybar finns på Systembolaget från och med den 6 oktober. Den har varunummer 754 och kostar 229 kronor. Goda groggar med nya Explorer-smaker För en tid sedan lanserade V&S Explorer Blandbar, också den med 20 cl- flaskor. Den består av de nya Explorer-smakerna Äpple Kardemumma, Apelsin Vanilj och Lingon Blåbär. Smakerna är mycket bra groggbaser och i många fall räcker det med att blanda dem med juice eller kolsyrad dryck för att få en god grogg. Explorer Blandbar har varunummer 70636 och kostar 196 kronor. V&S har även en fyrpack med populära likörer - Stiernan Mixbar. Även den är utmärkt att använda till drinkblandning. I Stiernan Mixbar ingår Éclair Triple Sec (apelsinlikör), Crème de Bananes (bananlikör), Apricot Brandy (aprikoslikör) och Grön Curaçao. Den har varunummer 643 och kostar 219 kronor. Närmare upplysningar Pontus Cederberg, produktchef, V&S Distillers, tel 08-744 73 21, mobil 070-551 73 21, e-post pontus.cederberg@vinsprit.se Digitala bilder finns att hämta på http://vinsprit.mezzo.dk Användar-ID: guest Lösenord: guest Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30858 V&S Group är en svenskägd koncern med omfattande internationell verksamhet. Produktportföljen innehåller såväl egna varumärken för lokal, regional och internationell försäljning som agenturprodukter. Koncernen har dotterbolag i 12 länder och en världsomspännande distribution på 125 marknader. Det största varumärket är ABSOLUT, som är världens tredje största premiumspritmärke. Koncernens omsättning år 2002 var 9,1 miljarder kronor och antalet anställda är ca 2200. Fakta: Easybar Easybar består av tre 20 cl-flaskor med Barracuda Silver Rum, Seven Oaks Canadian Whisky och Star Dry Gin - tre bra baser för många drinkar. Barracuda Silver Rum har en mjuk doft av arrak och vanilj med en lätt fruktig karaktär och fyllig smak. Den passar bra att mixas med juice eller cola som long drink eller att serveras som den är - "on the rocks". Seven Oaks Canadian Whisky har en behaglig doft av kakao, arrak och körsbär som övergår till torkad frukt med fin ton från ekfat. Smaken är komplex och har en balanserad fruktighet. Passar bra till drinkar, men också ensam. Star Dry Gin doftar friskt och har en distinkt, lång och välbalanserad torr smak med tydlig karaktär av citrus, enbär och koriander. 2000 vann Star Dry Gin guld i "sprit-VM". Den har under flera decennier varit Sveriges mest populära gin. Drinkrecept Bermuda Triangle Big Brothers 4 cl Barracuda Silver Rum 4 cl Seven Oaks Canadian Whisky Tranbärsjuice Ginger ale Apelsinjuice Pressad citron Limeskiva Citronskiva Blanda ingredienserna i rörglas och Häll whisky i ett glas med mycket rör om. Sila ner i cocktailglas och is. Fyll upp med ginger ale och lägg i en limeskiva. avsluta med pressad citron. Garnera med en citronskiva. Star Fruitcup 4 cl Star Dry Gin 5 jordgubbar Ginger ale Krossad is Pressad lime Mosa jordgubbarna eller annan färsk frukt och häll i ett glas. Fyll upp glaset till hälften med krossad is. Fyll upp med ginger ale och avsluta med pressad lime. Garnera med en jordgubbe på kanten av glaset. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00110/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00110/bild.html Pictures