Vacse tecknar 25 årigt hyreavtal med Kungliga biblioteket

Vacse uppför en tillbyggnation av befintlig fastighet i Håbo kommun om cirka 4 000 kvm där Kungliga biblioteket (KB) tecknat ett 25 årigt hyresavtal. Entreprenör för projeket, som upphandlasts enligt LOU, kommer vara Veidekke Entreprenad AB.

Regeringen lämnade vid sitt sammanträde den 4 juli sitt medgivande till att ingå 25-åriga hyresavtal för en ny tillbyggnation av KB:s arkivlokaler i Håbo kommun. Huvudsaklig inriktingen av lokalerna är förvaring av dagstidningar, magasin och övrigt tryckt material.

Byggstart sker inom kort och beräknas vara färdighetställt under Q4 2020.

”Dett känns mycket glädjade, både över det nära samarbete som Vacse har med KB som vill utöka sin verksamhet i våra lokaler samt över det kommande samarbetet med en för oss ny samarbetspartner Veidekke”

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Linderborg, Vd, +46(0)70 – 579 79 79

Vacse AB (publ) är ett fastighetsbolag grundat 2009 och inriktat på fastigheter med offentliga hyresgäster. Vacse befinner sig i tillväxtfas och det totala fastighetsinnehavet uppgår till drygt 6 miljarder kr. Vacse är baserat i Stockholm och ägs av sju pensionsstiftelser knutna till svenska storföretag. Läs mer på www.vacse.se

Taggar: