Väderstad gör instruktionsfilmer tillgängliga direkt i E-Control-appen

I slutet på april släppte Väderstad en ny gratisuppdatering till det iPad-baserade kontrollsystemet Väderstad E-Control. Nu får lantbrukare tillgång till QuickStart-filmer, manualer och dokumentation om reservdelar även när de arbetar i fält.

– Att alltid ha uppdaterade guider, manualer och instruktionsfilmer tillgängliga, när man arbetar med maskinen i fält, är ett mycket bra stöd för våra lantbrukare, säger Mattias Hovnert, försäljnings- och marknadschef på Väderstad och fortsätter:

– Oavsett om det handlar om att kalibrera maskinen, koppla ihop den med traktorn, eller ställa in ISOBUS Task Controller, så ger våra QuickStart-filmer lantbrukare stöd när de behöver det. Utöver detta så ger vår nya portal också möjlighet att samla alla digitala bruksanvisningar och annan dokumentation direkt i maskinens kontrollsystem. Vi vill att det ska vara enkelt för våra kunder och detta ger oss en möjlighet att supporta på ett bra sätt.

QuickStart-filmerna och övriga dokument är nu direkt integrerade i Väderstads iPad-baserade kontrollsystem Väderstad E-Control. När man laddar ner en manual eller film, sparas de i appen. Det innebär att lantbrukaren kan komma åt dessa, offline, när man arbetar ute i fält.

I appen kan lantbrukaren hitta all tillgänglig dokumentation för samtliga Väderstadmaskiner – hela vägen tillbaka till de första maskinerna från 1962. Allt detta ingår i den senaste uppdateringen av appen, som släpptes på Apples App Store i slutet av april 2020.

För mer information och frågor, kontakta:

Vilhelm Ektander

Product Marketing Manager
Väderstad AB
vilhelm.ektander@vaderstad.com

Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2019 hade Väderstad 1 500 medarbetare och omsatte 335 miljarder kronor.