Vaimo får Deloittes utmärkelse Sweden’s Best Managed Companies 2023

Stockholm, 8 juni, 2023 – Vaimo, en fullservicebyrå inom e-handel och digital kundupplevelse, har tilldelats utmärkelsen Sweden’s Best Managed Companies 2023. Bakom priset står Deloitte i samarbete med Nasdaq. Den prestigefyllda utmärkelsen lyfter framgångsrika, privata svenskägda företag utifrån perspektiven strategiskt fokus, operationell struktur, företagskultur och ekonomisk utveckling.

“Vi på Vaimo är hedrade att vi för andra gången blivit tilldelade Deloittes Best Managed Companies”, säger David Holender, CEO på Vaimo.

“Utmärkelsen visar på vårt engagemang både för att bidra till våra kunders framgång och att skapa en fantastisk arbetsplats för våra medarbetare. Den är också ett kvitto på att vi lyckas leva upp till våra värderingar. Det är en förmån att leda ett företag som präglas av teamwork, strävan att utvecklas och förmågan att ha kul på vägen.”

Therese Kjellberg, partner på Deloitte och ansvarig för Best Managed Companies i Sverige: “Vi är glada att tilldela dessa 20 företag utmärkelsen. De visar alla på starkt ledarskap och välfungerande processer som bidrar till positiv företagskultur och lönsam tillväxt.”

Best Managed Companies grundades av Deloitte i Kanada 1993 och har sedan dess etablerats i över 20 länder runt om i världen. Sweden’s Best Managed Companies lanserades 2018 i samarbete med Nasdaq och 2019 delades utmärkelsen ut för första gången. Priset har blivit en prestigefylld utmärkelse för bolag med huvudsäte i Sverige. De sökande bedöms av en oberoende jury som utser de totalt 20 vinnarna.

Vaimo är en av världens mest respekterade experter inom e-handel och digital kundupplevelse. Vårt mantra är “experience is everything” - upplevelse och erfarenhet är kärnan i allt vi gör - och vi är en ledande leverantör inom e-handel, content management, data management och analys och aktivering.

Som en fullservicebyrå inom digital upplevelse levererar vi konsult-, design-, utvecklings-, support- och analystjänster inom alla fyra områden.

Vi är en global partner med lokal närvaro, som fokuserar på att skapa nära och långsiktiga relationer med våra kunder. Vi arbetar med varumärken, återförsäljare, tillverkare och organisationer över hela världen och har över 650 anställda, i fler än 15 länder, i EMEA, APAC och Nordamerika.

Ella Molin
Head of Marketing