• Vaimo/

Vaimo förvärvar Notitium och stärker sitt erbjudande inom PIM- och omnikanal-lösningar

Vaimo, ledande global Magento-partner och leverantör av strategiska omnikanal-lösningar, meddelar idag att man förvärvat det svenska bolaget Notitium. Förvärvet innebär att Vaimo ytterligare stärker sitt erbjudande inom hantering av produktinformation, s.k. PIM-lösningar. Vaimos erbjudande inom PIM, som riktar sig mot den globala marknaden, omfattar nu både PIM-lösningar från inRiver och Akeneo.

- Att förvärva Notitium är ett viktigt strategiskt steg som innebär att vi ytterligare utökar och förbättrar vårt omnikanal-erbjudande gentemot våra befintliga och potentiella kunder inom B2B och B2C såväl i Sverige som övriga världen. Efterfrågan på lösningar för att hantera produktinformation ökar kraftigt och vi har erfarenheten och kunskapen som krävs för att framgångsrikt kunna leverera dessa lösningar. Våra lösningar kan implementeras separat eller som en del av en e-handelslösning på Magento Commerce-plattformen hos befintliga såväl som framtida kunder, säger David Holender, VD på Vaimo.

- Notitium har uteslutande fokuserat på att leverera IT-lösningar för hantering av produktinformation i över sex år. Vår långa erfarenhet och stora kompetens inom produktinformation, kommunikationsstrategi och multikanalpublicering kompletterar Vaimos expertis på området. Vi har arbetat med en mängd olika branscher och har utvecklat specialanpassade PIM-lösningar för livsmedelsföretag och handeln. Vi ser fram emot att bli en del av Vaimo globala team bestående av drygt 300 e-handelsexperter, säger Magnus Bengtsson, VD på Notitium.

Förvärvet av Notitium följer det tidigare kommunicerade strategiska partnerskapet med InRiver. Genom att bredda PIM-erbjudandet och förvärva Notitium samlar Vaimo på sig ytterligare erfarenhet och djup kunskap om PIM-implementeringar och kan därmed erbjuda bättre tjänster till sina kunder globalt.

För mer information, kontakta:
David Holender, CEO
E-post: david.holender@vaimo.com

Vaimo är världsledande på att hjälpa företag att nå e-handelsframgång genom prisbelönta, digitala e-handelssajter, omnikanal-lösningar och mobila appar på Magento-plattformen. Vårt fokus är att driva digital innovation och våra tjänster spänner över hela spektret av e-handlarnas behov - från strategi, design, utveckling, optimering och hosting eller än längre om kundens e-handelsinitiativ så kräver. Vår främsta uppgift är att se till att våra kunder på bästa sätt kan öka sin försäljning.

Vaimo, som grundades 2008, har cirka 300 medarbetare fördelade på 14 kontor i Europa, Asien och Stillahavsregionen samt Afrika. Tack vare vår globala närvaro kan vi utveckla nära och långsiktiga relationer med våra kunder. Magento värdesätter vår kunskap och erfarenhet och utsåg oss 2015 till EMEA Partner of the Year, 2016 till Omnichannel Partner of the Year och 2017 till Magento Global Elite Partner.

Om Notitium
Notitium grundades 2011 och fokuserar på att leverera IT-lösningar för hantering av produktinformation (Product Information Management – PIM). Bolagets mål är att vara bäst när det gäller att analysera kundbehov och leverera enkla, kostnadseffektiva lösningar som går snabbt att implementera. Notitium har levererat PIM-lösningar till över 15 varumärken, inklusive 24MX, XLMOTO, Sledstore, Kamasa Tools, Rantzows Sport, GPA Flow Systems (Indutrade), Smedbo, Kung Markatta, Findus med flera.

Taggar: