Vaimo har publicerat sin årliga trendrapport: Digital Trends Report 2024

​​​

Stockholm, 13 mars 2024 - Vaimo, en fullservicebyrå inom digital handel och digital kundupplevelse, har släppt sin Digital Trends Report för 2024.

Tillsammans med sina partners skapar Vaimo varje år en omfattande guide till aktuella och kommande trender inom digital handel. I år har inga mindre än Akeneo, commercetools, Contentful, Vue Storefront och Zendesk varit med och bidragit.

Digital Trends Report bjuder på ledande experters tankar kring de kommande årens trender inom områdena kundservice, innehållshantering, datahantering, analys och aktivering samt digital handel i stort.

"Vår årliga trendrapport är kulmen av ett omfattande utbyte av research och expertkunskap mellan Vaimo-teamet och våra partners. Rapporten är fullspäckad med insikter och kan fungera som en handbok för digital framgång. Jag hoppas att vår Trends Report kan ge många företag en tydlig överblick över de trender som kommer att forma framtidens digitala handel.", säger Vaimos Chief Creative Officer och medgrundare, PJ Utsi.

AI är ett återkommande tema i rapporten och AI har också använts i redigeringen av den. Chelsea Warrington, Partner Manager på commercetools, säger: ”Om vi blickar ännu längre fram i tiden än 2024, har AI potential att förändra och förbättra  kundupplevelsen markant, genom att leverera hyper-personaliserat innehåll och mer interaktiva automatiska konversationer med kunder. Den här utvecklingen kommer att ha en betydande inverkan på hur kunder interagerar med varumärken och kommer att leda till interaktioner som är engagerande och mer specialanpassade."

Vaimos Digital Trends Report 2024 kan fungera som en roadmap för företag som vill lyckas i det ständigt föränderliga digitala landskapet.

Besök vår hemsida för att få tillgång till Digital Trends Report 2024.

Vaimo är en av världens ledande experter inom e-handel och digital kundupplevelse. Vårt mantra är “experience is everything” – upplevelse och erfarenhet är kärnan i allt vi gör – och vi är en ledande leverantör inom följande områden: E-handel, Content Management, Data Management samt Analys & Aktivering.

Som en fullservicebyrå levererar vi konsult-, design-, utvecklings-, support- och analystjänster inom alla våra områden.

Vi är en global partner med lokal närvaro, som fokuserar på att skapa nära och långsiktiga relationer med våra kunder. Vi arbetar med varumärken, återförsäljare, tillverkare och organisationer över hela världen och vi har över 650 anställda, i fler än 15 länder, i EMEA, APAC och Nordamerika.

Kontakt:

Ella Molin