Vaimo utsedd till Årets eBay Enterprise/Magento-Partner i EMEA

Vaimo, en av de ledande globala leverantörerna av e-handelslösningar på Magento, har fått priset Imagine Excellence Award i kategorin Årets Magento-partner i EMEA på Magentos årliga konferens i Las Vegas. Vidare har två av Vaimos kunder, Konga och Filippa K, uppmärksammats genom ett tillväxtpris respektive en nominering i kategorin för bästa webbdesign.

Svenska Vaimo har utnämnts till en av Magentos ledande Global Solution Partners.

eBay Enterprise uppmärksammar varje år de partner som med Magento-plattformen bygger högkvalitativa sajter och skapar tillväxt och innovation för sina kunder. Vaimo är vår främsta Magento-partner i EMEA och har visat på fantastiska resultat och framgångar i alla affärskritiska kategorier. Vaimo har under 2014 haft ett exceptionellt år, säger Jeff Herrera, Head of Partnership Marketing på eBay Enterprise.

Konga och Filippa K uppmärksammas på Imagine Commerce

En av Nigerias största e-handelssidor[1], Konga.com, har utsetts till vinnare av tillväxtpriset ”Imagine Excellence Growth Award”, vilket visar på Magentos och Vaimos skicklighet att bygga skalbara e-handelssidor med stor kapacitet på Magento Enterprise-plattformen. Sedan sajten lanserades i april 2014 har antalet besökare på Konga.com ökat med 200 %, beställningarna med 460 % och antalet besökare som genomförde ett köp har ökat med 80 %.

Filippa K var en av fyra nominerade i kategorin bästa webbdesign. Den svenska e-handelssajtens design är i linje med flaggskeppbutikernas varumärkesidentitet och kännetecken, det vill säga enkel och minimalistisk design med fokus på detaljer. Vaimo har använt sig av RESS för att optimera användarupplevelsen för varje skärmstorlek och enhet.

Vi är väldigt stolta över att ha blivit utsedda till den främsta e-handelspartnern i EMEA och det tar oss ett steg närmare vårt mål att bli världens bästa leverantör av e-handelssidor som bygger på Magento. Vi har alltid satsat på att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vårt fokus ligger inte bara på att leverera den initiala sidan utan att strategiskt vidareutveckla och förbättra den efter att den har lanserats. Att vi satsar på kvalité återspeglas i att vi är den Magento Gold Solution-partner i världen med flest Magento-certifieringar: 76 av våra cirka 170 medarbetare innehar sammanlagt 87 certifieringar, säger David Holender, vd på Vaimo.

Utöver årets utmärkelse har Vaimo tidigare fått priset ”Magento Spirit of Excellence Award” i 2014 och blivit utsedd till ”Fast and Emerging Partner” 2012.

[1] Källa: Alexa Internet.

För mer information, kontakta:

David Holender, CEO

david.holender@vaimo.com

Vaimo hjälper kunder över hela världen att nå e-handelsframgång på Magento. Varje dag förlitar sig fler än 240 000 handlare på Magento för att sälja sina produkter och tjänster till miljontals besökare online - det är världens snabbast växande e-handelsplattform. Vaimo är en av de ledande Magento-leverantörerna och har hjälpt mer än 400 e-handlare att ta sin verksamhet framåt utan kompromisser.

Vi är kända för vår expertis, erfarenhet och engagemang, inte bara inom e-handel utan även inom angränsande områden som är avgörande för riktigt framgångsrik försäljning på Internet.