Så ska Göteborg bli sommarens resmål för barnfamiljer

Report this content

Förra året planerade 8 av 10 svenskar att tillbringa semestern i Sverige enligt Sifo. I år hoppas Göteborgs största turistmagneter på samma uppslutning och bjuder in landets barnfamiljer till ett ovanligt lekfullt Göteborg.
– I år tar vi ordet barnvänligt till helt nya nivåer, säger Niclas Eklund, kampanjansvarig på Göteborg & Co.

Med Nordens största nöjespark som dragplåster är Göteborg ett givet sommarstopp för mängder av barnfamiljer. Varje år har Liseberg tre miljoner gäster – men många har en ganska tunn bild av vad Göteborg erbjuder i övrigt. Det vill Göteborg & Co. ändra på, stadens turismutvecklare som nu storsatsar på Sveriges barnfamiljer. I sommar blir temat ”go:PLAY” den gemensamma nämnaren för Liseberg, Universeum och Stena Line med den spännande skattjakten ”Expedition Göteborg” i fokus.
– Vi vill göra det enklare och roligare än någonsin att besöka Göteborg med sina barn, och samtidigt visa upp alla härliga smultronställen som långväga gäster kanske missat tidigare, säger Niclas Eklund.

Snart kan 700 000 barnfamiljer i Sverige och Norge förvänta sig ett utskick med spel, bus och pyssel. Hela Göteborg förvandlas till ett gigantiskt brädspel – där du själv är spelpjäsen. Och leken börjar redan hemma vid datorn. En lekfull websida hjälper långväga gäster att utforska stan och fylla på med nya anledningar att stanna lite längre.
– Göteborg förtjänar verkligen epitetet barnens stad och i år blir äventyret ännu roligare, säger Niclas Eklund.

”Expedition Göteborg” och massvis med andra roliga spel hittar du på ”www.goteborg.com”.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niclas Eklund, kampanjansvarig på Göteborg & Co.
Telefon: 031 – 368 40 25
Mail: niclas.eklund@goteborg.com

Om Göteborg & Co.
Göteborg & Co. har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs gemensamt av kommunen och näringslivet.

Taggar: