Valentin&Byhr satsar och tar in ny delägare

Report this content

Kommunikationsbyån Valentin&Byhr i Göteborg har fått en ny delägare när Roberth Emanuelsson köper in sig i byrån.
– Vi har en stark tillväxt. Med Roberth Emanuelsson som delägare blir vi ännu starkare och det här ger oss resurser att långsiktigt genomföra satsningar inom områden och marknader där vi ser en potential, säger Magnus Valentin, vd på Valentin&Byhr.

Göteborgsbyrån Valentin&Byhr är en av Sveriges största reklambyråer. De senaste åren har byrån vuxit kraftigt tack vare strategin att vara en fullservicebyrå som erbjuder i princip samtliga discipliner inom kommunikationsområdet.

När nu Roberth Emanuelsson, genom Arena Invest AB, köper in sig som delägare är det för att skapa förutsättningar för nya satsningar och vässa Valentin&Byhrs erbjudande på marknaden ytterligare. Roberth Emanuelsson köper en del av bolaget från de övriga sju delägarna, som samtliga är medarbetare på Valentin&Byhr.
– Som jag ser det har Valentin&Byhr en väldigt stor potential att utvecklas ytterligare och jag är väldigt glad att ha fått möjligheten att köpa in mig i bolaget. Grunden finns där redan, ett oerhört välskött företag med en ledning och ett antal delägare som varit verksamma i företaget under lång tid, säger Roberth Emanuelsson.

Roberth Emanuelsson kommer inte att aktivt delta i det operativa arbetet på byrån. Men genom sin breda och långa erfarenhet från flera olika branscher tillför han ledningen kunnande och nya perspektiv.
– Det känns jättebra. Roberth Emanuelsson tillför värdefull kunskap i styrelsearbetet tack vare både sin långa erfarenhet från flera branscher och sitt utifrånperspektiv på vår verksamhet. Han ser en väldig potential i byrån och det här ger oss muskler att kunna ta ytterligare steg och bli ännu vassare, vilket känns väldigt roligt och inspirerande, säger Magnus Valentin, vd på Valentin&Byhr.

För mer information, kontakta:

Magnus Valentin, vd, Valentin&Byhr, 0708 – 17 05 10
Roberth Emanuelsson, delägare och styrelseledamot, Valentin&Byhr, 0708 – 81 35 60