2020 Governance AB förvärvar testkonsultbolaget Validate Technology Svenska AB

Report this content

2020 Governance AB förvärvar testkonsultbolaget Validate Technology Svenska AB och bildar ett av Sveriges starkaste spetskonsultbolag inom prestanda- och automatiserade tester samt Test Management. Efter förvärvet kommer 2020 Governance avdelning inom Test QA och övervakning att ingå i Validate Technology Svenska AB som blir ett helägt dotterbolag till 2020 Governance AB.

Det sammanslagna bolagets inriktning är att leverera högkvalitativa konsulttjänster inom last- och prestandatest, testautomatisering, funktionstest, applikationsövervakning, verktygsintegration samt utbildning. - Vi har idag en stark tillväxt och ser en ökad efterfrågan på expertkompetens inom test och kvalitetssäkring. Tillsammans med 2020 Governance blir vi en stark partner till våra kunder, säger Esbjörn Näslund, som fortsätter som VD för Validate. Bolaget kommer att fortsätta att arbeta nära ledande leverantörer av testverktyg och har som målsättning att samtliga konsulter skall vara certifierade på marknadsledande verktyg. Detta i kombination med erbjudanden inom utbildning och paketerade tjänster innebär att Validate stärker sin närvaro på marknaden. Validate Technology Svenska AB är Channel Alliance Partner till Mercury.