Validate anställer ny chef till Stockholmskontoret

Report this content

Det nordiska expertkonsultföretaget Validate anställer Jesper Thureson som ny chef för företagets Stockholmskontor.

Jesper Thureson har lång erfarenhet av både försäljning och ledarskap i IT-branschen och har tidigare arbetat på Sybase och sju år på Mercury som ansvarig för försäljning mot bank- och finansmarknaden. Thureson tog därefter över ansvaret som nordisk försäljningschef på Wily Technology och kommer närmast från FAST Search & Transfer där han var chef för den svenska verksamheten.

Validate, som fokuserar på avancerad test och kvalitetssäkring av IT-system, bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Finland och har för närvarande ett 70-tal anställda på kontoren i Stockholm, Göteborg, Oslo och Helsingfors. Esbjörn Näslund, som tidigare varit chef för Stockholmskontoret, fortsätter som koncernchef och ska nu fokusera mer på företagets fortsatta tillväxt.

– Vi är nu inne i en kraftig expansionsfas. Under förra året anställde vi ett 30-tal nya expertkonsulter och ökade omsättningen med 100 procent jämfört med året innan. Det är ett kvitto både på att kunderna insett vikten av kvalificerad test och kvalitetssäkring av IT-system och att Validate är ett av de ledande företagen inom detta område, säger Esbjörn Näslund.