Validate lanserar ”Validate – Virtual Test Lab” i Norden

Report this content

Med Virtual Test Lab (V-VTL) förenklas och effektiveras testmiljön för kundens Test & QA team. Lösningen gör det möjligt att virtuellt skapa och hantera komplexa testmiljöer. V-VTL bygger på en teknologi från Surgient samt processer och expertis från Validate.

Effektiv testmiljöhantering eliminerar en av de stora flaskhalsarna inom testarbetet. Med dagens lansering kan Validate erbjuda strukturerad virtualisering av testmiljöer och därmed ge ökad kontroll och tillgänglighet vilket därmed skapar förutsättning för bättre spårbarhet i testarbetet.

Det är möjligt att koppla ett testfall till en specifik testmiljö med Surgient-lösningen. Vid körning av ett testfall konfigureras och startas rätt konfiguration i testmiljön vilket sker på endast några sekunder. Då teknologin bygger på virtualisering är det möjligt att konsolidera hårdvaran avsatt för testmiljön vilket samtidigt ger ett bättre utnyttjande av kundens investering.

- Validate är experter inom Test & QA och arbetar med att effektivisera kundens testverksamhet. Med lanseringen av V-VTL tar Validate ytterligare ett steg i att erbjuda en mer komplett lösning till våra kunder”, säger Esbjörn Näslund, VD för Validate.

Lanseringen av V-VTL är ett led i bolagets strategi att vara en naturlig partner inom Test & QA för nordiska företag. Validate arbetar nära ledande leverantörer av testverktyg och har som målsättning att erbjuda spetskompetens till sina kunder.

Validates konsulter är samtliga certifierade på marknadsledande testverktyg och processer vilket är en grundläggande framgångsfaktor för maximalt utnyttjande av kundens test & QA budget. Validate erbjuder även utbildning inom testverktyg och processer.

Esbjörn Näslund, VD, Validate Technology Svenska AB
E-post: esbjorn.naslund@validate.se