Jonas Castenvik ny försäljningsdirektör för DVH hos Valio Sverige

Jonas Castenvik utnämns till ny Försäljningsdirektör för DVH hos Valio. Samtidigt lyfts ansvariga för Foodservice och Logistik till ledningsgruppen. Resultatet blir en ännu starkare organisation med utökad kunskap och inte minst ett större fokus på den växande foodservice-marknaden. Valio fortsätter att driva stark tillväxt och resultat för sina kunder.

Jonas Castenvik går från kundansvarig på Valio Sverige till Försäljningsdirektör för DVH och blir därmed även en del av ledningsgruppen. Castenvik har tidigare i sin karriär jobbat med alla centrala kunder och ansvarat för både det centrala kundteamet och för säljkåren, senast som Head of KAM & Field Sales på Red Bull Sverige. Dessförinnan hade han en roll som Channel Manager på Toms Sverige. Jonas var medlem i ledningsgruppen både på Red Bull och på Toms Sverige.

-  Jonas har drivit stark tillväxt i sin roll som kundansvarig. Han är väldigt resultatorienterad och strävar alltid mot att kunden ska lyckas med sina målsättningar. Det känns väldigt positivt att vi hade en erfaren kandidat internt för rollen så att vi skapar kontinuitet till den positiva trenden vi haft de senaste åren i Sverige. Vi står nu på en mycket stadig grund för att blicka framåt och hjälpa våra kunder att fortsätta nå sina mål framöver, säger Sirkku Erlandsson, VD, Valio Sverige.

Valio startar omgående rekryteringen av Jonas Castenviks efterträdare i säljteamet.

Förändringen i Valios organisation kommer att gälla från och med 1 februari 2017.

För mer information, vänligen kontakta:
Sirkku Erlandsson, VD, Valio Sverige
sirkku.erlandsson@valio.fi

För ansökan till vakansen, vänligen kontakta:
Susanne Seidlitz, Personalansvarig, Valio Sverige
susanne.seidlitz@valio.fi

Valio grundades i Finland 1905. 1994 introducerades Valio, och laktosfria produkter, i Sverige. Varje år investerar Valio cirka 150 miljoner kronor i forskning, utveckling och nya innovationer. Något som resulterat i ett av marknadens bredaste sortiment av laktosfria produkter. De senaste tio åren har Valio Sverige AB kontinuerligt ökat tillväxten på den svenska marknaden och år 2015 omsattes 886 MSEK. Under åren 2010–2016 har Valios tillväxt i Sverige varit +48 %. Resan med att utveckla goda och hälsosamma produkter för ditt välbefinnande fortsätter även i framtiden.