Lanseringskampanjen för MiFú utsedd till Årets Kampanj

Igår kväll hölls Dagligvarugalan 2017 i Stockholms stadshus. Under galan utsågs de bästa i branschen i totalt 20 kategorier och bland vinnarna fanns Valio.

I kategorin Årets Kampanj var Valio nominerade med lanseringskampanjen för MiFú tillsammans med Scan, för Bullens re-lansering, och Coca Cola, för Mello 2017. Valio vann och juryns motivering löd:

”Vinnaren av Året Kampanj är såååå trendig. Den riktar sig mot de många måltiderna – familjernas vardagsmat – och uppgraderar middagsmaten över hela Sverige. Med en bred kampanj i butik, på sociala medier och med proffsig sampling har de övertygat sina kunder att prova. Det här är något nytt. Det här är inte Tofu, det är MiFú.”

- Lanseringskampanjen för MiFú har genomförts brett, i flera olika kanaler, för att effektivt möta alla de utmaningar som finns när en ny produkt introduceras på marknaden. En utmaning var bland annat att lära konsumenterna vad MiFú är och hur det uttalas. Ytterligare en utmaning var att förklara hur man tillagar produkten och vilka rätter den passar i. Genomgående har vi använt huvudbudskapet – MiFú istället för kött, fågel eller fisk – säger Linda Öhman, Medie- och kommunikationschef på Valio Sverige.

Dagligvarugalan arrangeras av Tidningen Fri Köpenskap och är dagligvarubranschens stora pris.

För mer information vänligen kontakta:
Linda Öhman, Kommunikationschef
Valio Sverige AB