Populära yoghurtserien Världens Smaker – nu även i laktosfritt

Den populära yoghurtserien Världens Smaker kompletteras med en ny spännande smak – Florida. Samtidigt lanseras Världens Smaker i laktosfria varianter.  Dessutom möter Valio den ökade efterfrågan på naturell yoghurt och erbjuder storfavoriten laktosfri naturell yoghurt i familjeförpackning.

Världens Smaker i laktosfritt med inspiration från Thailand, har smakkombinationen papaya, mango, passionsfrukt och citrongräs, och Karibien med en mix av persika, ananas och kokos.

- Det känns roligt att bredda vårt sortiment med nya laktosfria varianter av Världens Smaker, något som har efterfrågats av våra konsumenter. Det är många som längtar efter härliga resor och soliga stränder, vi är därför glada att kunna erbjuda en ljuvlig smakresa till frukost eller mellanmål, säger Karin Philipson på Valio.

En ny unik smakkombination
Florida är ett populärt resmål med tropiskt klimat och urbant strandliv. Valio har därför valt att ta nästa smakresa just dit, med en kombination av melon, saftig persika och solmogen pitaya.

Yoghurtfavorit i större förpackning
Valio har Sveriges mest populära laktosfria naturella yoghurtar och lanserar nu storfavoriten Valio laktosfri naturell yoghurt i storleken 1,5 kilo, praktiskt för familjer som äter mycket yoghurt. Förpackningen är gjord av 100 procent växtbaserat material precis som alla Valios yoghurtförpackningar. Yoghurten är nyckelhålsmärkt och innehåller acidophilus och bifidus.

Produktinformation:
Nyheterna kommer att finnas från vecka 7 i dagligvaruhandeln. Rekommenderat konsumentpris för laktosfri Valios Världens Smaker, 1 kg, är 23,90 kr, och för Valios laktosfria naturella yoghurt, 1,5 kg är ca priset 28,90 kr. För Världens Smaker Florida, 1 kg är ca priset 18,90 kr.

För produktprover och mer information, kontakta:
Kalle Löfstrand, presskontakt på Valios kommunikationsbyrå Shomei
Mail: kalle.l@shomei.se