Valio fortsätter sin tillväxtresa med ny CFO

Vi på Valio Sverige är glada att få välkomna Magnus Palm som ny CFO. Magnus har en gedigen kompetens och erfarenhet inom finans och ledarskap och kommer närmast från Hemköp där han haft en roll som
Head of Analysis and Business Control.

I rollen som CFO för Valio Sverige kommer Magnus vara en nyckelperson för att fortsatt driva Valio mot lönsam och hållbar tillväxt. Med sin utmärkta förståelse av dagligvaruhandeln och spetskompetens inom business controlling och datadriven analys, är han perfekt för CFO-rollen.

- Valio har haft en fin tillväxt, samtidigt som vi stärkt vårt hållbarhetsarbete och vårt medarbetarengagemang de senaste åren. Med Magnus erfarenhet och kompetens kommer vi att kunna ta nästa steg i vårt arbete att växa både lönsamt och hållbart samt stärka vår position på marknaden, säger Robert Auselius, VD Valio Sverige AB

- Jag ser verkligen fram emot att få börja på Valio. Det är ett företag med starka och goda värderingar som jag delar. Jag hoppas dessutom att jag med min kompetens och erfarenhet kan bidra till Valios fortsatta tillväxtresa, säger Magnus Palm.

Utöver sin kompetens inom finans så är Magnus en uppskattad ledare och kommer att ingå i Valio Sveriges ledningsgrupp med start den 15 maj 2023.

För mer information eller högupplösta bilder, kontakta:
Kalle Löfstrand, presskontakt på Valios kommunikationsbyrå Shomei
Mail:
kalle.l@shomei.se

Anette Björnlund, kommunikations- och hållbarhetschef, Valio Sverige AB
Mail:
anette.bjornlund@valio.se
Telefon:0703-03 35 61

Valio grundades i Finland 1905. 1994 introducerades Valio i Sverige och 2002 lanserades de första laktosfria produkterna på den svenska marknaden. Varje år investerar Valio motsvarande ca 340 miljoner kronor i forskning, utveckling och nya innovationer. Satsningen har resulterat i ett av marknadens bredaste sortiment av laktosfria produkter som smakar som de ska. Nu har Valio överfört den kunskapen till växtbaserat och erbjuder ett växande sortiment av gurt, dryck, alternativ till matlagning och ost under varumärket Oddlygood. Valio är även känt för sitt goda smör, krämiga yoghurt och läckra proteinprodukter. De senaste tio åren har Valio kontinuerligt ökat tillväxten på den svenska marknaden och omsatte 1,691 MSEK under. 2022 Resan med att utveckla goda och hälsosamma produkter för ditt välbefinnande fortsätter även i framtiden. Läs mer på www.valio.se