Valio lanserar en ny lättare Kefir

Nu lanserar Valio en Kefir med lägre fetthalt som också är lättare att dricka. Valio svarar därmed på marknadens efterfrågan på fler nyttiga produkter. Lättkefiren är det senaste tillskottet i Valios syrade produktsortiment med unika mjölksyrabakterier.

Senaste årens ökande intresse för syrad mat och dess påverkan på tarmfloran har lett till att allt fler äter Kefir. Nu lanserar Valio en naturell lättkefir med endast 0,4 procent fett. Nytt med produkten är också den lättare konsistensen, vilket gör att den är lika god att dricka som att äta. Kefir är en produkt som påminner om filmjölk, men den är mildare i smaken och dessutom lätt porlande.

- Med trenden att äta syrad mat, ser man att även Kefiren börjat ta mer plats i svenskarnas hushåll, och den är lika god till frukost som mellanmål. Bara genom att dricka ett glas Kefir får din kropp i sig två miljarder unika bakterier, säger Karin Philipson, produktchef på Valio i Sverige.

Hemligheten med Kefir
Valio Kefir är en syrad mejeriprodukt. Den innehåller världens mest väldokumenterade mjölksyrabakterie, Lactobacillus rhamnosus GG (LGG) och rikligt med D-vitamin som bidrar till immunförsvarets normala funktion. Kefirkulturen i Valios laktosfria Kefir ger en mjuk smakprofil och lång hållbarhet. Läs mer om Valios syrade produkter här.

Produktinformation:
Nyheten kommer att finnas från vecka 20 i dagligvaruhandeln. Rekommenderat konsumentpris för Valio Lätt Kefir, 1 kg, är 20,90 kr.

För mer information, kontakta:
Kalle Löfstrand, presskontakt på Valios kommunikationsbyrå Shomei
Mail: kalle.l@shomei.se