• Valio/

Valio lanserar Världens Smaker Japan - en unik fruktyoghurt med smak av jordgubbar och körsbär

Den populära yoghurtserien Världens Smaker kompletteras med en ny spännande nyhet – Japan, en krämig fruktyoghurt med smak av jordgubbar och körsbär. Samtidigt lanseras även den populära smaken Världens Smaker Florida som laktosfri.

En av Valios stora nyheter inom yoghurt har hämtat sin inspiration från Japans berg, körsbärsträd och trädgårdar. Världens smaker Japan är en krämig fruktyoghurt med smak av jordgubbar och körsbär.

- Det känns jätteroligt att få lansera Världens smaker Japan - en unik smak inom yoghurt. Det är många som längtar efter att resa just nu och vi är glada att kunna erbjuda en smakresa till Japan till frukost eller mellanmål, säger Minja Olofsson på Valio.

Valio lanserar även Världens smaker Florida inom laktosfritt - en populär smak som nu även finns som laktosfri. Smaken är inspirerad av Floridas palmträd och urbana strandliv och har en smak av melon, persika och pitaya.

Nyheterna finns från vecka 7 i dagligvaruhandeln

För mer information, kontakta:
Kalle Löfstrand, presskontakt på Valios kommunikationsbyrå Shomei
Mail: kalle.l@shomei.se

Anette Björnlund, kommunikations och hållbarhetschef, Valio Sverige AB
Mail: anette.bjornlund@valio.se
Telefon: 0703 033 561

Om Valio
Valio grundades i Finland 1905. 1994 introducerades Valio i Sverige och 2002 lanserades de första laktosfria produkterna på den svenska marknaden. Varje år investerar Valio ca 250 miljoner kronor i forskning, utveckling och nya innovationer. Satsningen har resulterat i ett av marknadens bredaste sortiment av laktosfria produkter som smakar som de ska. Nu har Valio överfört den kunskapen till växtbaserat och erbjuder ett växande sortiment av gurt, dryck, alternativ till matlagning och ost under varumärket Oddlygood. Valio är även känt för sitt goda smör och krämiga yoghurt. De senaste tio åren har Valio kontinuerligt ökat tillväxten på den svenska marknaden och omsatte 1 381 MSEK under 2021. Resan med att utveckla goda och hälsosamma produkter för ditt välbefinnande fortsätter även i framtiden.Läs mer påwww.valio.se

Taggar: