Yoghurtserien Vanilj™ – nu även som drickyoghurt

Den populära yoghurtserien Vanilj kompletteras med drickyoghurt i stor praktisk förpackning på 950 ml. Förpackningen är, precis som hos alla Valios yoghurtar, gjord av 100% växtråvara, vilket innebär att alla delar är gjorda av förnybart material.

Drickyoghurten lanseras i två smakvarianter - vanilj original samt jordgubb - och passar lika bra till frukost som mellanmål. Den innehåller endast 4g tillsatt socker och 0,5g fett per 100g. Alla produkter i Vaniljserien inklusive drickyoghurten innehåller bakteriekulturerna Acidophilus och Bifidus samt D-vitamin.

-Många unga upplever att tiden är knapp på morgonen och hoppar över frukosten ibland för att spara tid, då kan drickyoghurt som kan ätas on-the-go hemma vara ett enkelt och snabbt frukostalternativ. Konsumenttester* visar att god smak tätt följt av innehåller mindre socker är de viktigaste attributen för drickyoghurt. Konsumenterna efterfrågar också större förpackningar till ett bra pris. Det känns fantastiskt bra att bredda vår Vaniljserie med en varsamt sockrad drickyoghurt, i en stor praktisk förpackning, något som har efterfrågats av våra konsumenter, säger Björn Gummesson på Valio.

En stor grön förpackning växer fram i drickyoghurthyllan!
Valio var först i världen med en yoghurtförpackning till 100% gjord av växtråvara. Det betyder att alla delar är gjorda av förnybart material. Skruvkorken samt inner- och ytterhöljena är tillverkade av sockerrör istället för plast. Vanilj drickyoghurt är den enda produkten i stor förpackning i butikernas drickyoghurthyllor.

* Källa: Cambri; Valio Drickyoghurt koncepttest, n=301, 6 oktober 2020

Produktinformation:
Nyheterna finns i dagligvaruhandeln från vecka 19. Rekommenderat konsumentpris för Valio Vanilj Drickyoghurt, 950 ml, är 18,70 kr.

För mer information, kontakta:
Kalle Löfstrand, presskontakt på Valios kommunikationsbyrå Shomei
Mail: kalle.l@shomei.se