PRESSINBJUDAN TILL VALTAVALO PÅ BORGEBY FÄLTDAGAR

Genombrott för LED-lysrör på den svenska marknaden

Den främsta anledningen till att fler börjar intressera sig för LED-lysrör är den stora besparingspotentialen. Beräkningar visar att mellan 50 till 90 procent av energikostnaderna för belysning kan sparas in. Men det finns också andra fördelar – Valtavalos LED-lysrör alstrar inte värme, vilket minskar brandrisken. Dessutom finns det klara miljöfördelar, då LED-lysrör räknas som elektronikskrot är de lättare att källsortera än traditionella lysrör som sorteras som miljöfarligt avfall då de innehåller kvicksilver och gas. Valtavalos LED-lysrör finns med såväl mjölkigt, som klart hölje.

Fördelar med LED-lysröret G3 från Valtavalo

• Alstrar ej värme, minskar brandrisken
  • 20 - 25% högre lumeneffekt än genomsnittliga LED-lysrör på marknaden
  • Ställbara ändkapslar gör det möjligt att rikta ljuset
  • Minst 50 000 brinntimmar
  • Kan släckas och tändas obegränsat antal gånger (på och av i direkt följd)
  • Tål temperaturer på upp till 50°C
  • 95 % återvinningsbart
  • Ej miljöfarligt avfall (hanteras som elektronikavfall)
  • Innehåller varken kvicksilver eller gas
  • Flimmerfritt
  • Tappar inte effekt över tiden

OBS! T8 rören i en armatur med magnetisk drossel är utbytbara mot Valtavalos G3 LED-lysrör utan påverkan på armaturen, som dessutom behåller sin tidigare CE-märkning.

Kontakta:

Lars-Göran Rundqvist, Marknadsansvarig Sverige, +46 767 92 99 91, lars@valtavalo.se

Johan Karlsson, +46 705 456561, johan@valtavalo.se

Valtavalo Oy är ett finskt företag beläget i Uleåborg. Valtavalo utvecklar och tillverkar energieffektiva LED-lysrör för offentliga och privata miljöer. Utvecklingen av LED-lysrör i Finland startades år 2009 av Valtavalo, som nu är marknadsledande inom detta segment. Valtavalo är även representerat i Sverige, Norge, Polen och Mellanöstern. Tredje generationens LED-lysrör (G3) tillverkas i Valtavalos egen helautomatiska fabrik i Kajaani i Finland. Under tillverkningsprocessen genomgår varje LED-lysrör en fullständig elektronisk och optisk kontroll i flera steg, vilken säkerställer högsta möjliga kvalitet av LED-lysröret.
www.valtavalo.se och http://news.cision.com/se/valtavalo

Vi finns i monter S96 den 2013-06-26 – 2013-06-27

VÄLKOMMEN!

Läs mer på: www.borgebyfaltdagar.se

Taggar:

Besök Valtavalo i monter S96 på Borgeby Fältdagar!