• Valtech/

Märit Sareyko blir ny VD för Valtech SverigeMärit Sareyko blir ny VD för Valtech Sverige

Report this content

Från och med den 7 april 2022 börjar Märit Sareyko som ny VD för Valtech Sverige. Med uttalade ambitioner att fördubbla sin storlek tar Valtech Märit ombord för att påskynda regionala och lokala förändringar, vilket säkerställer att den sofistikerade svenska marknaden får det bästa Valtech har att erbjuda.

Märit ansluter till Valtech i en tid då den globala affärstransformationsbyrån är på en explosiv tillväxtresa både i Sverige och i världen med ett starkt uttalat mål att fördubbla byråns storlek under de kommande åren. För att möjliggöra tillväxten anställs Märit som har en passion och expertis för att driva förändring i komplexa organisationer, senast som VD för Nordic Morning.

”Vi är mycket glada över att välkomna Märit, inte bara i Sverige utan i hela vår europeiska ledningsgrupp. Hennes erfarenhet och personlighet är den perfekta matchningen till denna specifika punkt i vår utveckling. Den svenska marknaden består av digitala gamechangers och är en av de mest digitalt mogna marknaderna idag med ett starkt digitalt och entreprenöriellt förhållningssätt och med fantastiska digitala talanger! Märit är den perfekta matchningen för att säkerställa det nödvändiga starka regionala samarbetet för att säkerställa att det bästa från Valtech görs tillgängligt för de avancerade svenska kunderna.” Säger David Gompel, Executive Vice President, Regional Manager Valtech EMEA.

Människan i centrum

Under Märits karriär och de organisatoriska förändringar hon har varit med om att driva har människor alltid varit i centrum och när hon tog jobbet på Valtech var just människor en avgörande faktor för henne:

”För mig handlar allt om människorna, och när jag arbetade med personer från Valtech för en tid sedan fick jag ett mycket bra intryck av den kompetens, professionalism och kultur de representerade. Sedan vi startade våra dialoger har jag återigen imponerats över den positiva attityden och den starka känslan av kultur hos alla jag har träffat. Jag fick kontakt med människorna jag träffade, hade fantastiska diskussioner och utvecklade mycket respekt för alla jag interagerade med under anställningsprocessen. Professionaliteten och den öppna dialogen har verkligen överträffat mina förväntningar.”

På grund av människorna i Valtech växte Märits intresse när bredden och djupet av kapaciteten i den växande byrån presenterades:

”Många byråer marknadsför sig som partners i digital transformation. Men Valtech har verkligen erfarenheten, musklerna och kompetensen att faktiskt fungera som rådgivare, guide och partner till sina kunder när de driver transformation genom innovation. Organisationens globala räckvidd gör det möjligt att dra nytta av erfarenheter från en mängd olika kunder, marknader, branscher och erfarenheter, samtidigt som man håller fast vid den starka Valtech-kulturen och engagemanget för att verkligen hjälpa sina kunder.”

Utvidgar ständigt räckvidd och kapacitet

Under det senaste decenniet har Valtech utvecklats från en digital byrå med starka lokala band, till att bli en global byrå, dedikerad till att hjälpa några av de största globala varumärkena att transformera sina verksamheter. I Sverige märkts det mest genom förvärvet av den kreativa byrån House of Radon 2021 och lanseringen av Valtech Sveriges dedikerade Business Transformation-team.

David: ”Vår grund och det vi är kända för på de flesta av våra marknader är vår tekniska expertis och här i Sverige är det framför allt våra oöverträffade möjligheter på Optimizely-plattformen. Vi har inte varit särskilt uttalade om vår utveckling men eftersom det digitala fortsätter att ha större inverkan på alla aspekter av ett företag, har det varit en naturlig process för oss att utvecklas och se till att alla våra kontor kan stödja varje steg i under en affärstransformation krävs över alla vertikaler."

De steg som Valtech tagit under de senaste åren har satt byrån i en mycket unik position, tillägger Märit:

”Många byråer marknadsför sig som partners i digital transformation. Men Valtech har verkligen erfarenheten, musklerna och kompetensen att faktiskt fungera som rådgivare, guide och partner till sina kunder när de driver transformation genom innovation. Organisationens globala räckvidd gör det möjligt att dra nytta av erfarenheter från en mängd olika kunder, marknader, branscher och erfarenheter, samtidigt som man håller fast vid den starka Valtech-kulturen och engagemanget för att verkligen hjälpa kunder.”

I takt med att utvecklingen på Valtech fortsätter, kliver även den tidigare VD i Sverige, Ulf Sidemo, in i en ny roll, där han kommer att forma ett nytt tjänsteerbjudande för Valtech.

”Ulf har styrt hjulen för Valtech Sverige i 18 år och har varit ovärderlig för oss i att etablera varumärket Valtech här i Sverige. Tack vare honom och hans insatser är vi en välkänd byrå på den svenska marknaden och han lämnar stora skor att fylla, vilket jag är övertygad om att Märit kan fylla och gå mot ett mer regionalt fokus.”

Presskontakt – Valtech

Sanna Samuelsson, Country Marketing Manager sanna.samuelsson@valtech.com

Om Valtech

Valtech är en global digital byrå med fokus på affärstransformation som levererar innovation med ett syfte. Vi gör det möjligt för kunder att förutse morgondagens trender och har en mer direkt kontakt med konsumenter över hela deras digitala och fysiska kontaktpunkter samtidigt som vi optimerar time-to-market och ROI.

Vi är ett nätverk av mer än 4 800 innovatörer, designtänkare, marknadsförare, creatives och utvecklare som spänner över 5 kontinenter med kontor i 19 länder (USA, Storbritannien, Kanada, Frankrike, Portugal, Tyskland, Schweiz, Nederländerna, Nord Makedonien, Sverige, Danmark, Brasilien, Kina, Indien, Singapore, Mexiko, Argentina, Ukraina, Förenade Arabemiraten).

Medan vår expertis är experience design, teknologi och marknadsföring, är vår passion att möta transformativa affärsutmaningar hos våra kunder. Utmaningar där vi ombildar kundresan och bygger nya uppkopplade upplevelser. Utmaningar där vi får data att fungera i denna nya era och hjälper våra kunder att förändra hur de opererar.

Våra tjänster inkluderar strategirådgivning, service design, teknik tjänster och optimering av affärskritiska digitala plattformar för multikanaler och marknadsföring.

För mer information, besök VALTECH.SE