• Valtech/

Ny global service line för mobilitet: Valtech inleder en ny era för mobilitetsrådgivning under ledning av Managing Director Peter Ivanov

Report this content

Levererar 360°-expertis och unik tvärvertikal kunskap - tjänsterna omfattar processorganisation, strategisk rådgivning, kundupplevelse och teknikimplementering.

München, XX. April 2023 - Valtech tillkännagav idag expansionen av sitt globala mobilitetserbjudande genom att lansera en ny service line för mobilitet som leds av branschveteranen Peter Ivanov.

Tjänsten är utformad för att stödja företag i denna nya era av mobilitet och kommer att göra det möjligt för företag att reagera på snabba förändringar och skiftande kundförväntningar i hela branschen.

Tillverkning och utveckling av fordon är bara en del av pusslet i dagens fordons- och mobilitetslandskap, där vi ser OEM-företag förvandlas till teknikföretag, utveckling av autonoma körsystem, alternativa bränslen och mobilitets-as-a-service-erbjudanden.

Olivier Padiou, Managing Director på Valtech: "Mobilitetssektorn måste återuppfinna sig själv, och det snabbt. Förändringar är alltid en utmaning, men de medför stora möjligheter för aktörerna - bilföretag, leverantörer och till och med leverantörer av kollektivtrafik. Det är därför vi sätter Peter i förarsätet. Han är perfekt placerad för att stödja branschen i detta avgörande ögonblick, tack vare sin oöverträffade kunskap om fordonsindustrin och sin erfarenhet av att arbeta med fyrprojekt för en världsledande OEM. Vi är övertygade om att han ytterligare kommer att stärka Valtechs innovationstänkande och problemlösningsförmåga för att spela en avgörande roll för att säkra framtiden för våra mobilitetskunder."

Valtechs nya erbjudande samlar nu över 20 års expertis under ett globalt paraply - inklusive experter från Valtech Mobility, företagets samriskföretag med Volkswagen, som sträcker sig från Nordamerika till Europa, Japan, Kina och Indien. Det representerar också kulmen på Valtechs fortsatta investeringar i mobilitets- och fordonsområdet. Inte minst förvärvet av Detroitbaserade Tome, som anslöt sig till företaget i början av året. Tome är en pionjär på området för utsatta trafikanter och förenar bil, cykel, skoter, stadsinfrastruktur och konsumentteknik för att göra vägarna säkrare för alla. I och med förvärvet har Valtech nu en idealisk position för att kombinera premiumupplevelser i bilen med säkerhet, tillgänglighet och hållbarhet.

Genom att erbjuda end-to-end-tjänster som omfattar strategisk rådgivning, processorganisation, design av kundresan, teknikutveckling och implementering, ser Valtechs tillvägagångssätt bortom mjukvara och teknik för att undersöka kundupplevelsen i sin helhet.

Peter Ivanov, MD (Managing Director) på Valtech, säger: "Efter att ha arbetat internt i många år är jag glad över att vara tillbaka på byråsidan, där jag kan vara en del av den större bilden. Jag gillar att ligga i framkant när det gäller innovation och Valtech är den perfekta platsen för mig att aktivt forma framtiden för mobilitetssektorn."

Även om han är ny i den här rollen, är han inte ny för Valtech. Peter har tidigare varit VD för vårt joint venture med Volkswagen, Valtech Mobility, som fokuserar på den uppkopplade bilen, Peter har också arbetat internt på Audi AG, där han spelade en nyckelroll i utvecklingen av tjänster för e-mobilitet i Audi e-tron samt i utvecklingen av digitala tjänster och ECU:er för ett flertal fordon från VW-koncernen. Peter är baserad i München och kommer att få stöd av regionala ledare för Valtechs viktigaste mobilitetsmarknader - Nordamerika, Europa och Asien.

"Vår förmåga att erbjuda en äkta 360°-upplevelse, både i och utanför bilen, ger oss en unik position på marknaden och gör oss till en idealisk brygga mellan mobilitetskunder, teknikpartners och storföretag. Men det som verkligen skiljer Valtech åt är vår enorma mängd intern expertis som spänner över alla vertikaler. Detta är avgörande, för att säkerställa framtida framgång måste fordons- och mobilitetsföretag se bortom sina omedelbara konkurrenter för lärande och innovation," säger Peter.

Med branschens övergång från fordonstillverkning till ett mer digitalt styrt tillvägagångssätt kommer Peter att arbeta med kunder över hela mobilitetsvärdekedjan för att erbjuda kompletta konsult- och utvecklingstjänster som hjälper OEM-företag att lyckas idag och imorgon.

I och med industrins övergång från fordonstillverkning till ett mer digitalt styrt tillvägagångssätt kommer Peter att arbeta med kunder över hela värdekedjan för mobilitet för att erbjuda konsult- och utvecklingstjänster som hjälper OEM-företag att lyckas idag och imorgon.

Presskontakt – Valtech

Sanna Samuelsson, Country Marketing Manager sanna.samuelsson@valtech.com

Om Valtech

Valtech är en global affärstransformationsbyrå som levererar innovation med syfte. Vi gör det möjligt för våra kunder att förutse morgondagens trender och få en mer direkt kontakt med konsumenterna i deras digitala och fysiska utrymmen, vilket optimerar tiden till marknaden och avkastningen på investeringen.

Valtech är den föredragna strategiska partnern för affärstransformation för många av världens mest kända varumärken, inklusive Volkswagen, Dolby, L'Oréal, Toyota, Mars, P&G, BMW, och många andra.

Vi grundades 1993 och har för närvarande mer än 6 000 anställda som seniora designers, marknadsförare, it-experter, creatives och utvecklare på 5 kontinenter med över 60 kontor i över 20 länder.

Med en stor erfarenhet inom design, teknologi och marknadsföring är vår passion att möta våra kunders transformativa affärsutmaningar. Vi ombildar kundresan och bygger nya, uppkopplade upplevelser och hjälper våra kunder att förändra sin verksamhet.

Våra tjänster inkluderar strategisk rådgivning, tjänstedesign, tekniktjänster och optimering av grundläggande digitala plattformar för omni-channel marknadsföring och merchandising.

För mer information, besök VALTECH.COM.