Valtech nylanserar och ompositionerar sitt varumärke

Report this content

Valtech ompositionerar till the experience innovation company. Den nya positionen speglar bättre företagets ambitioner samt tillväxt och är ett direkt svar på utvecklingen i dagens upplevelsedrivna värld.

Ompositioneringen baseras också på en fördubbling av byråns omsättning och antal anställda under de senaste 5 åren. En period då Mattias Malmer varit SVP Global Marketing Operations samt involverad vid nylanseringen och implementeringen av det nya varumärket och positioneringen.

”Det var dags att genomföra den här nylanseringen och ompositioneringen av varumärket för att hålla jämna steg med den utveckling vi upplever och ser på marknaden. Under de senaste 10 åren har Valtech vuxit från 1400 anställda till 6000 globalt och från 7 länder till över 20 idag. Vi arbetar idag med globala varumärken, som Mars, LÓréal, Volvo och Atlas Copco och hjälper dem i deras digitala förändringsarbete. Vårt nya varumärke speglar mycket bättre det arbete vi gör för, och med våra kunder, säger Mattias Malmer och fortsätter:

”Vi ser att marknaden mognar snabbt. Vi har hjälpt våra kunder med business transformation, men nu är det dags att ta det ett steg längre. Vi ser att upplevelseinnovation tar över digital transformation, och det är här vi hjälper våra kunder att differentiera sig gentemot konkurrenterna i deras kategori. Något som är nödvändigt om man vill behålla sin konkurrenskraft.”

Valtechs unika samarbetskultur är kärnan i den nya varumärkespositioneringen. Det är tack vare den som Valtech kan kombinera olika discipliner, kulturer, branscher och perspektiv för att skapa exeptionellt värde för kunderna. Genom att våga blanda kreativitet med commerce, wellness med mobilitet, detaljhandel med B2B skapar vi tillsammans med våra kunder unika lösningar. Den här vägen till innovation möjliggörs av Valtechs förmåga att anpassa sin modell för kundengagemang till kundens specifika behov -– något som gjort det möjligt för stora varumärken som L'Oreal, Mars och Audi att bryta silos, överträffa förväntningar, omdefiniera framgång och leverera exponentiellt värde.

Det är inte bara en ny visuell identitet, Valtech har också identifierat fem övergripande erbjudanden kopplat till upplevelseinnovation. De kärntjänster de erbjuder är: Experience Elevation, Commerce Acceleration, Enterprise Transformation, Marketing Creativity & Performance samt Data Evolution.

Mattias Malmer har arbetat på Valtech sedan 2011 och är en del av Valtechs globala ledning.

Presskontakt – Valtech

Sanna Samuelsson, Marketing Manager Nordics sanna.samuelsson@valtech.com

Om Valtech:

Valtech är the experience innovation company. I en digitalt accelererad värld, där "de bästa" tävlar mot "bästa praxis", hjälper vi varumärken att bryta igenom och springa om konkurrenten. I mötespunkten mellan hantverk, kategorier och kulturer låser våra globala team upp värde genom att utnyttja styrkan i data, AI, kreativitet och teknik för att uppnå verklig upplevelseinnovation. Med fokus på att leverera exceptionella affärsresultat finns vi till för att visa upp ett bättre sätt att uppleva världen.

För mer information, besök VALTECH.COM.