ValueTree utser Tomm Heibø till ny VD

Report this content

ValueTree Holdings har utsett Tomm Heibø till ny VD och koncernchef. Nuvarande VD, Lars Åkerblom, kvarstannar som styrelsemedlem.

Tomm Heibø påbörjar sin anställning den 15 augusti och tar formellt över VD-posten från 1 september 2010. Tomm har en bred bakgrund från ledande positioner i internationell verksamhet.

Tomm Heibø kommer ursprungligen från Norge, men flyttade till i Sverige på 90-talet. Heibo har tidigare bland annat varit Sverige VD för Santech som under Heibos ledning blev en av de ledande distributörerna av dataprodukter i Skandinavien. Tomm Heibo är 46 år gammal.

”ValueTree är ett mycket spännande bolag i en lika spännande bransch”, säger Tomm Heibø, tillträdande VD. ”Jag ser stora möjligheter att fortsätta att expandera och utveckla bolaget”

”Lars Åkerblom har gjort ett fantastiskt arbete med att navigera ValueTree genom den svåra situation som uppstod med finanskrisen”, säger Erik Stenfors, styrelseordförande ValueTree. ”Nu står verksamheten åter på en stabil plattform, och för att leda nästa fas är vi mycket nöjda över att ha rekryterat Tomm”

”Det har varit en både tufft och roligt att leda verksamheten”, säger Lars Åkerblom, avgående VD. ”Det är tillfredsställande att få lämna över stafettpinnen då verksamheten åter är lönsam och inkluderade förvärvade bolag uppvisar organisk tillväxt som överstiger 20% under april och maj”

För mer information, kontakta gärna:
Erik Stenfors, Styrelseordförande, tel. 0709 – 50 80 70
Lars Åkerblom, VD, tel. 070 – 794 98 78