Semesterorter utan valutahandel: 7 platser avslöjas

På semestern vill majoriteten koppla av, men utan vettigt Internet så kan även de mest grundläggande planerna på semestern gå i stå. Valutahandel.se avslöjar sju populära utflyktsmål där trading på nätet kan vara förbjudet eller omöjligt.

Många svenskar börjar redan planera semestern. Men för alla riktigt online trading sugna, så finns det en hel del fallgropar att undvika. Valutahandel.se har undersökt vilka semesterorter som är minst lockande från ett valutahandelsperspektiv.

Det finns avsevärt fler platser på jorden än gemene man är medveten om, som saknar online trading möjligheter. Orsakerna till avsaknaden av handelsmöjligheter kan också vara något förvånande. Men det finns även ett antal ljuspunkter, där Valutahandel.se visar på alternativa möjligheter för trading.

Först ut på listan som svåra att besöka för traders är Moorea och Raiatea, två öar på Tahiti. För alla som vill ha möjlighet att öppna eller stänga affärer inom valutahandel så är Bora Bora att föredra, då alla hotell på ön har tillgång till Internet.

Liksaå är den Transibiriska järnvägen, med 7 dagars resa mellan Moskva till Vladivostok, en otrevlig överraskning för trading-sugna. Valutahandel.se kommer dock med tips att inhandla ett tillfälligt ryskt simkort vid en resa på den vacka transibiriska järnvägen.

För alla som vill få bäst användning av Starlink, det nyligen uppmärksammade lösningen med Internet via satellit som Elon Musk har talat sig varm om, så kan Nepal och Himalaya vara ett bra alternativ.

Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se säger:

Vill Du gärna tradea? Åk då inte hit.
Det finns bättre ställen, ifall du vill göra profit!

Valutahandel ger även tips på hur man kan komma runt olika typer av problem med trading från olika delar av världen. På den officiella webbplatsen, Valutahandel.se, så återfinns topplistor över båda krypto- och valutamäklare för alla trading sugna. Se topplistan över semesterorter utan valutahandelsmöjligheter här.

Medgrundare

Vill Du gärna tradea? Åk då inte hit. Det finns bättre ställen, ifall du vill göra profit!