Valutahandel.se synar uppdateringar bland Sveriges valutamäklare

Årets nyheter bland Sveriges valutamäklare varierar rejält, med allt från sänkta insättningsgränser till nya instrument, varningar vid prisrörelser, ytterligare copy trading alternativ och partnerskap med världsrekordhållaren i löpning.

Även om antalet tillagda valutapar bland Sveriges ledande valutamäklare är begränsat, så har allt fler nya instrument börjat synas. Efter att aktieindex varit populärt under en längre tid för att få spridning på en aktieportfölj, så har nu aktiekorgar blivit en av årets nya trender som kan komplettera valutahandeln.

Aktiekorgar är ett sätt att få ökad spridning och variation på en portfölj. Det är möjligt att antingen köpa eller sälja en viss sektor. Automatisering och europeiska banker är två populära sektorer under augusti 2021, medan både guld och olja sett en tillbakagång den sista månaden”, säger Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se.

Ett annat sätt att locka nya kunder i årets större uppdateringar är genom att sänka insättningsnivån, så att fler kan gå med utan att behöva satsa allt för mycket. Majoriteten av valutamäklarna i Sverige har antingen behållit eller höjt insättningsnivån, men Valutahandel.se har hittat en respektabel valutamäklare på svenska som faktiskt har sänkt insättningsgränsen.

En annan trend under året är copy trading, som numera erbjuds av ännu fler aktörer. Genom att kopiera andra traders så är det möjligt att engagera sig lite mindre på en daglig basis, men i slutändan så är det ändå viktigt att följa traders som lyckas mer än bara några månader.

Ytterligare en spännande uppdatering från online trading firmorna är att få en varning genom SMS, e-post eller push notifikation när priset rör sig över eller under en viss nivå eller när traders köp- och säljlust förändras.

Ett smart sätt att utbilda sig helt kostnadsfritt är genom webblektioner. En av Sveriges online trading bolag erbjuder detta en gång i veckan, kostnadsfritt för kunder.

Läs mer om de åtta viktigaste uppdateringarna i år och se vilken valutamäklare som tagit in världsrekordhållaren i 100 meter som partner.

Medgrundare & editor-in-chief

Aktiekorgar är ett sätt att få ökad spridning och variation på en portfölj. Det är möjligt att antingen köpa eller sälja en viss sektor. Automatisering och europeiska banker är två populära sektorer under augusti 2021, medan både guld och olja sett en tillbakagång den sista månaden.
Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se.