Valutahandel utser värsta & bästa cryptobolagen 2023

Det finns oändligt med cryptobolag och variationen mellan aktörerna är givetvis betydande. Valutahandel.se har därför tagit fram en topplista över de värsta och bästa cryptobolagen 2023.

Nedgången för cryptovalutor har varat i över ett år och vissa analytiker och privata investerare börjar tro att en botten börjar komma allt närmare.

För folk som ska välja en bolag att handla med så är variationen mellan de värsta och bästa trading-bolagen inom cryptovärlden väldigt stor. Varje vecka så svarar Valutahandel på live chat från besökare från hela Sverige och något som är slående är alla skojare som finns på cryptomarknaden. Valutahandel.se har därför skapat en varningslista över cryptobolag att undvika, där tillvägagångsätt och de vanligaste tricken för att lura kunder visas upp, berättar Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se. Det är ofta bra att titta på listan innan du registrerar dig för ett nytt cryptobolag, inte minst för att kontrollera så de inte finns med på scam-listan.

Men givetvis så finns det inte bara rötägg bland cryptobolagen, utan ett 20-tal är riktigt bra. På topplistan över de bästa cryptosajterna så återfinns även en del helsvenska bolag som kan vara värt att titta närmare på.

Det finns givetvis också gott om utländska cryptobolag som är värt att kolla närmare på, även om vissa redan bestämt sig eller tycks vara på väg att flytta från USA för att nuvarande administration använder ett gammeldags förhållningsätt till hur cryptotillgångar klassificeras. Politikern Warren Davidson från delstaten Ohio har dock presenterat en stabiliseringsakt för värdepappers- och börskommissionen (SEC), där målet är att förändra strukturen och hur lagar implementeras. I stället för att en person ska bestämma, så är tanken att mer än en handfull olika personer ska vara med och bestämma.

När det kommer till trading med crypto, så är majoriteten av alla de ledande bolagen utländska, även om det finns ett stort undantag från Skandinavien. Kolla in topplistan över de bästa cryptobolagen 2023 som Valutahandel.se precis publicerat.

Medgrundare och Head of Content

Valutahandel.se har därför skapat en varningslista över cryptobolag att undvika, där tillvägagångsätt och de vanligaste tricken för att lura kunder visas upp.