Report this content

Unikt nytt matfett! Becel pro.activ - ett nytt, gott och revolutionerande enkelt sätt att sänka kolesterolvärdet I Sverige har ca 70% av den vuxna befolkningen förhöjda kolesterolvärden, över 5 mmol/l. Det är en av de främsta orsakerna till hjärt-kärlsjukdom. Becel pro.activ används som ett vanligt smörgåsmargarin, men det innehåller ett extra tillskott av kolesterolsänkande växtsteroler. Genom att välja Becel pro.activ på dina smörgåsar kan du sänka ditt kolesterolvärde (LDL-kolesterolet) med 10-15% på tre veckor. För en man i 40-årsåldern kan det minska risken för hjärt-kärlsjukdom med så mycket som 50%. Nu lanserar vi Becel pro.activ i Sverige! Välkommen till vår presskonferens på Hovslagargatan 5A i Stockholm tisdagen den 29/8 kl 11:00. Då berättar vi mer och du kan både ställa frågor och passa på att provsmaka. Vi vill gärna veta om Du kommer - var vänlig ring, maila eller faxa ditt svar till: Petronella Warg, informationsavdelningen Van Den Bergh Foods AB tfn 042-17 73 10, fax 042-17 73 37 petronella.warg@unilever.com Ja, jag kommer! Namn: Media: Nej, jag kan inte komma: Namn: Media: För ytterligare information kontakta: Hampe Mobärg, informationschef Van den Bergh Foods AB tfn 042-19 76 55 hampe.mobaerg@unilever.com Eva Skoog, dietist Van den Bergh Foods AB tfn 042-19 75 40 eva.skoog@unilever.com Van den Bergh Foods, ett företag i Unilever-koncernen, är ett av Nordens ledande livsmedelsföretag, med tillverkning i Helsingborg, Uppsala, Kristianstad och Malmö. Kända varumärken som tillverkas och säljs är: Lätta, Milda, Flora, Becel, Melba, Tre Ess, Slotts, O'hoj, Blå Band, Bong, Lipton, Kockens, Ädel, Bertolli samt Crème Bonjour och Boursin. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/28/20000822BIT01190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/28/20000822BIT01190/bit0002.pdf