Hungrig och smustig blir mätt och ren

Report this content

Hungrig och smustig blir mätt och ren Tre dagar av damm och konsertträngsel kan få den mest rutinerade festivalaren att längta efter en varm dusch, rena kläder och en stadig frukost. AXE, Finesse, Lux, Via, Knorr, Crème Bonjour Softspread, Lipton, Lätta och Dextrosol står bakom satsningen Reningsverket och Morgonmålet - morgontimmarnas mest populära attraktion på Hultsfredsfestivalen. Även i år kommer svettiga och hungriga festivalbesökare erbjudas ordentlig fukost, tvättservice, fräscha vattentoaletter och varma duschar på Hultsfredsfestivalen. Att kunna hålla sig ren har visat sig vara viktigt för besökarna. Därför byggs kapaciteten på Morgonmålet och Reningsverket ut ytterligare i år. 80 varmvattenduschar med obegränsad tillgång till tvål, schampo och balsam, 8 vattentoaletter, gratis tvätteria med 12 tvättmaskiner och 8 torktumlare samt större frukostservering ska serva de drygt 43 000 som besöker festivalen. - Vårt samarbete med Unilever innebär att festivalbesökarna får tillgång till en service som är till verklig nytta och som förhöjer helhetsupplevelsen av rockfestivalen, säger Patrik Axelsson, ordförande i föreningen Rockparty som driver Hultsfredsfestivalen. Unilever har i år också tilldelats ett hedersomnämnande i tävlingen "Bästa kultursponsring 2000" för sitt samarbete med Hultfredsfestivalen. Tävlingen arrangeras av Föreningen Kultur och Näringsliv för att stimulera till kreativitet och kvalitet i samarbetsprojekten. Bakgrund: Hultsfredsfestivalen är Sveriges största rockfestival med drygt 43 000 besökare per dag. Festivalen arrangeras idéellt och är beroende av sponsorer för att bygga upp arrangemanget. I år spelar artister som Limp Bizkit, Outcast, Kent, The Ark och Ulf Lundell. AXE, Finesse, Lux, Via, Knorr, Crème Bonjour Softspread, Lipton, Lätta och Dextrosol är alla varumärken inom Unilever koncernen. Högupplöst bildmaterial finns att hämta på www.newsonline.se/unilever För ytterligare information, kontakta: Anneli Jönsson, informationsavdelningen Unilever Sverige AB Tel 08-519 268 14 anneli.jonsson@unilever.com Mobil 0709-53 18 23 www.unilever.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/31/20010531BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/31/20010531BIT00310/bit0001.pdf