Billiga möteslokaler i Medborgarhuset för ett rikare föreningsliv!

Idag lägger Vänsterpartiets företrädare i Södermalms stadsdelsnämnd en skrivelse för att fler billiga möteslokaler till rimliga priser anskaffas i samband med upprustningen av Medborgarhuset.

- Lokalhyrorna dränerar tyvärr föreningarnas resurser idag. Många föreningar på Söder saknar egna lokaler. Det krävs därför billiga mötesplatser som kan hyras ut till rymliga priser. Vi tycker att föreningsliv bidrar till en levande demokrati och bör därför främjas mycket mer än det görs idag, säger Juliana Gristelli, ers. i Södermalms stadsdelsnämnd.

- Medborgarhuset har traditionellt varit föreningslivets hjärta. Därför vill vi att fler billiga mötesplatser för medborgarna i samband med Medborgarhusets upprustning garanteras. Det finns ett stort behov av fler billiga och icke-kommersiella mötesplatser på Söder och vårt förslag syftar till att främja ett rikare föreningsliv på Söder, säger Gunnar Ågren (V), ledamot i stadsdelsnämnden Södermalm.

Gunnar Ågren, ledamot Södermalm sdn 072-744 22 54
Juliana Gristelli, ersättare Södermalm sdn 070-039 27 89

Vill du läsa mer om Stockholmsvänsterns politik? Gå in på http://www.stockholmsvanstern.se/