Bussguidning idag: Se Järvafältet innan det är försent!

Idag ordnar Vänsterpartiet en guidad busstur vid Järvafältet. Under turen visar vi hur högeralliansens förslag förstör det unika området.

Järvafältet är utsatt för grov miljöförstörelse men det finns hopp om att kunna stoppa några av de mest förödande förslagen men diskuterar också vad vi kan göra för att bevara och utveckla det unika fältet.

- Förbifart Stockholm är ett tydligt exempel på miljörasism. Den åttafiliga motorvägen kommer att dras i tunnel under villaområdena runt Ekerö, Lovön och Grimsta. Men vid Akalla och Hjulsta går motorvägen upp i ytläge igen. Under de drygt trettio år som jag har bott i Rinkeby har det funnits två stora krav från folk när det gäller fältet; vi vill ha ett utomhusbad vid Eggeby gård och E18 i tunnel så att kontakten förbättras med fältet. Istället får man en begravningsplats och en av Europas största trafikplatser.

Turen är gratis och alla deltagare får karta och möjlighet att ställa frågor till vår guide. Guide är Vänsterpartiets gruppledare Ann-Margarethe Livh, som själv bor i Rinkeby.

Tid: Torsdag 11 april kl 17:30-19:30.

Plats: Upphämtning sker vid Kista bussterminal och avslutas vid Tensta tunnelbana.

Under turen bjuder vi på fika.

Ann-Margarethe Livh, Vänsterpartiets gruppledare i Stockholms stad   076-122 91 03