Demokratiborgarrådet Ann-Margarethe Livh (V) bjuder in till hearing med romska organisationer och företrädare

Ikväll tisdagen den 13 september hålls en hearing om romsk inkludering i Stockholm i Rådsalen i Stadshuset. Representanter från ett antal romska föreningar deltar.

Stockholms stad har blivit utsedd av regeringen till utvecklingskommun för romsk inkludering. Staden bjuder därför in romer i Stockholm till en dialog med stadens politiker. Hearingen är ett tillfälle för Stockholms romer att berätta för stadens politiker vad stadens förvaltningar bör förbättra i sitt arbete med romsk inkludering i Stockholms stad.

Deltar i hearingen gör bostads- och demokratiborgarrådet Ann-Margarethe Livh (V), skolborgarrådet Olle Burell (S), arbetsmarknadsborgarrådet Emilia Bjuggren (S), socialborgarrådet Åsa Lindhagen (MP) och Sissela Nordling Blanco (Fi), ordförande i Stockholms stads Råd för mänskliga rättigheter.

-  Vi ska förbättra arbetet med att stärka romernas rättigheter och i det arbetet måste de romska företrädarna och organisationerna vara delaktiga för att vi ska lyckas, säger Ann-Margarethe Livh, (V), bostads- och demokratiborgarråd.

Presskontakt:
Siri Jonsson Montin, 076 12 29 102