(V): Arbetsplatser till förorterna - Moderaterna använder V:s förslag.

Idag berättade Sten Nordin (M) att han kommer att göra helt om i nedmonteringen av förorterna i Stockholm och äntligen flytta ut kommunala förvaltningar till ex. Tensta, Rågsved och Skärholmen. Att moderaterna på detta sätt genomför förslag från Vänsterpartiets budget kanske är början på en mer pragmatisk politik från den sittande majoriteten.   Det visar också att moderaterna insett problemen som uppstått när de tidigare flyttat verksamhet och resurser från förorterna till city.

-           Det är fantastiska nyheter för alla de som bor i dessa områden och det visar sig att opppositionsarbetet är viktigt och meningsfullt, säger Ann-Margarethe Livh (V), gruppledare.

-          I de avsnitt i vår budget där vi krävde denna flytt har vi ett helt paket av lösningar och jag tycker att Sten Nordin borde använda även de förslagen om han menar allvar med att satsa på utvecklingen av förorterna, säger Ann-Margarethe Livh.

Från Vänsterpartiets motion till kommunstyrelsen i februari 2012

Vänsterpartiet kräver:
- Rusta upp lokaler och öka inflytandet för småföretagarna som hyr av kommunala bostadsbolag
- Varje förortscentrum ska ha en utvecklingsplan och utvecklingspengar
- Flytta ut kommunala arbetsplatser från City till förorterna.
- Fler kulturella och idrottsliga verksamheter i förorterna

Ann-Margarethe Livh 076 - 12 29 103