(V): Plats åt funktionsnedsatta i framtidens Stockholm

Alliansen struntar i sina egna beslut om att bygga nya bostäder för funktionsnedsatta. När Stockholms revisorer granskat planerna för de nya bostadsområdena vid Hagastaden och Nordvästra Kungsholmen visar det sig att andelen bostäder för funktionsnedsatta var 1,5 % respektive 0,5 % - långt från det uppsatta målet på 5 %.

-          Vi har under flera år kritiserat Alliansen för att de inte bygger tillräckligt med bostäder för funktionsnedsatta, men inget händer. I årets budget hade alliansen högt uppställda mål för byggandet, som tydligen inte är värda pappret de tryckts på, säger Inger Stark, ledamot i Socialnämnden för Vänsterpartiet. Det är skamligt!

Vänsterpartiets budget för Stockholms stad 2013 ”Plats att leva – rätt att bo” kräver en samordnad plan för att komma tillrätta med bristen på bostäder till funktionsnedsatta. Vänsterpartiet kräver nu att Alliansen uppfyller målen i sin budget, alla har rätt till en bra lägenhet.

Inger Stark 070 619 41 24