1300 vänsterpartister kommer till Malmö

Helgen den 29 september till den 1 oktober arrangeras Vänsterdagarna i Malmö. Då samlas drygt 1300 vänsterpartister från hela landet för att delta i ca 100 seminarier. Dagarna utgör startpunkt för 2018-års valrörelse.

Seminarieprogrammet med ca 150 föreläsare genomsyras av den kommande valrörelsen med fokus på jämlikhet och fördelningspolitik. Medverkar gör bland annat författarna till Jämlikhetsanden, Kate Pickett och Richard Wilkinson, Guy Standing, författare till Prekariatet, Thomas Baudin, ordförande i Kommunalarbetarförbundet och Jonas Sjöstedt, partiordförande.

– Malmö är en radikal stad med många aktivister, här finns rörelser och kraft. Malmös befolkning har drabbats hårt av politiska beslut som skapar ojämlikhet, fattigdomen och otryggheten är stor. Det är klart att Malmöborna skulle ha allt att vinna på en fördelningspolitik från vänster som utjämnar klassklyftor och tar sig an det skattesystem som idag är riggat för de rika, säger Emma-Lina Johansson, lokal projektledare för Vänsterdagarna 2017.

Under lördagskvällen bjuder Vänsterpartiet in Malmöbor till den stora Vänsterfesten på Inkonst med start klockan 23. Bland annat uppträder Miriam Aïda, Partiet, Cats and Dinosaurs och DJ Rossana Dinamarca.

När och var?

Nätverksfredag och kulturkväll på Panora fredagen den 29 september.

Vänsterdagarna: lördagen den 30 september till söndagen den 1 oktober, Stadionmässan, Stadiongatan 25

Emma-Lina Johansson, lokal projektledare, 0739-828213

Hanna Gedin, lokal pressansvarig, 0709-845661

Mer info om Vänsterdagarna, inkl program: http://vansterdagarna.vansterpartiet.se/