Daniel Sestrajcic omvald ordförande för Vänsterpartiet Malmö

På söndagen den 3 februari ägde Vänsterpartiet Malmös årsmöte rum. Enhälligt omvaldes Daniel Sestrajcic till ordförande för föreningen. På mötet antogs också ett uttalande om krisen i den skånska sjukvården.

– Privatiseringar, utförsäljningar och nedskärningar är ett liberalt spel på liv och död. Nedskärningarna inom Region Skåne har hittills lett till att fem dödsfall misstänks ha sin grund i besparingar, överbeläggningar och personalbrist. Socialstyrelsen har kritiserat sjukhuset hårt och har därför skärpt bevakningen på SUS. Det är nog nu, säger Daniel Sestrajcic ordförande Vänsterpartiet Malmö.

– Det är hedrande att bli omvald för ytterligare ett år som ordförande för Sveriges största Vänsterpartistiska partiförening. Detta år kommer vi allt intensivare förbereda organisationen på valåret 2014 som kommer att vara året då vi byter regering i Stockholm, avslutar Daniel Sestrajcic ordförande Vänsterpartiet Malmö.

Uttalande är bifogat i pressmeddelandet.

Daniel Sestrajcic: 0768-51 91 10

Anders Skans, presskontakt: 0709-13 06 12