Jonas Sjöstedt besöker Malmö den 1 september

Söndagen den 1 september besöker Jonas Sjöstedt Malmö. Han är inbjuden av Vänsterpartiet Malmö för delta i ett öppet möte och samtala om vänsterns svar på krisen. Mötet utgör startskottet för Vänsterpartiet Malmös valarbete.

– I Malmö har Vänsterpartiets medlemsantal ökat kraftigt på bara några år, vi är ett parti som växer. Det märks att människor är trötta på regeringens politik, på privatiseringar, vinster i välfärden och ökande ojämlikhet. Politik handlar om att vilja förändra och på mötet ska jag prata om hur vi gemensamt kan bygga ett jämlikt och solidariskt Sverige, säger Jonas Sjöstedt.

– Det går att driva vänsterpolitik, det har man visat inte minst i Malmö där Vänsterpartiet varit med och genomfört flera viktiga förändringar. Här har vi bland annat minskat löneskillnaderna mellan män och kvinnor, gjort barnomsorgsavgiften progressiv och stärkt papperslösas rättigheter. Vänsterpolitik i praktiken helt enkelt, säger Jonas Sjöstedt.

Journalister är välkomna att närvara under mötet kl. 16-18 eller boka tid för intervju.

Mötet hålls på Ungdomens Hus i Malmö, Norra Skolgatan 10.

För mer information, kontakta:

Örjan Rodhe, politisk sekreterare till Jonas Sjöstedt, tfn 0737-81 09 57

Hanna Gedin, politisk sekreterare Vänsterpartiet Malmö, tfn 0768-68 61 24