Jonas Sjöstedt i Malmö för att diskutera vänsterns politik för valseger

Måndagen den 31 mars får Malmö besök av Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt. Under en dag fulltecknad av aktiviteter kommer Sjöstedt träffa gymnasieelever, studenter och malmöbor för att diskutera hur Vänsterpartiet vill bygga en välfärd att lita på – en välfärd som inte är till salu.

Den politiska debatten präglas av skandaler inom de privata välfärdsföretagen. Vänsterpartiet går framåt i opinionen och är det enda parti som levererar svar på hur vi ska få bort vinstintresset från välfärden.

Dagen börjar på Palestra i Lund där Sjöstedt kommer att debattera EU. Därefter kommer han besöka Nya Latin där Sjöstedt kommer att diskutera Vänsterpartiets politik med gymnasieeleverna. På kvällen öppnas dörrarna till Ungdomens hus för en fullsatt diskussionskväll om vänsterns politik för valseger i september.

Journalister är välkomna att delta under hela dagen. Det finns möjlighet att intervjua Sjöstedt enskilt under eftermiddagen.

12.00 - 13.00 Debatt om EU på Palestra i Lund.

13.30 - 15.00 Samtal med eleverna på Nya Latin i deras aula.

18.30 - 20.00 Möte om vänsterns politik för valseger. Ungdomens hus, Norra Skolgatan 10, Malmö.

För mer information kontakta:

Daniel Sestrajcic: 0768-51 91 10

Sara Svensson, presskontakt Vänsterpartiet Malmö: 0709-13 44 10