Kvinnorättskämpen och vänsterpartisten Eva-Britt Svensson besöker Malmö

Imorgon torsdag 24/4 besöker kvinnorättskämpen och vänsterpartisten Eva-Britt Svensson Malmö. Hon var ordförande i parlamentets kvinnoutskott i sju år och drev under sin tid i parlamentet konsekvent frågor om kvinnors rättigheter, skydd undan våld i nära relation och kvinnors rätt till sin reproduktiva hälsa. Hon drev frågorna ihärdigt och ofta i opposition mot den konservativa högern i EU-parlamentet.

Eva-Britt var en av förgrundsgestalterna i Nej till EU vid tiden för folkomröstningen om Sveriges medlemskap och har arbetat med EU-frågan i över 20 år.

I Malmö kommer Eva-Britt Svensson att besöka elever på Komvux Södervärn, träffa malmöbor vid Triangelstationen (vid Johanneskyrkan) och prata om EU och valet den 25 maj på kvällen för vänsterpartister och andra intresserade.

Eva-Britt Svenssons program

12.00–15.00 Eva-Britt Svensson träffar elever, lärare och ledning på Komvux Södervärn

16.00–17.00 Träffa malmöbor vid Triangelstationen (Johanneskyrkan)

18.00–21.00 Föreläsning och diskussion om EU, Kvarnby Folkhögskola, Industrigatan 4

Journalister är välkomna att höra av sig om det finns intresse för intervju eller närvaro vid någon av programpunkterna.

Sara Svensson, presskontakt: 0709-13 44 10