Låt dem inte komma förbi!

Svenskarnas Parti – ett nazistiskt parti med medlemmar som attackerade flera antirasister och feminister på 8 mars med katastrofala följder och två personer som svävade mellan liv och död – samlas idag på Limhamns Torg. Motdemonstrationen väntas samla tusentals malmöbor som vill visa att nazisterna inte är välkomna i Malmö.

– Nazister har inget i Malmö att göra. De mördar, förstör, splittrar och hotar. Alla vi malmöbor som tror på ett öppet Malmö för alla har en plikt att ta ställning och agera mot nazisternas möte, säger Jallow Mommodou medlem i Vänsterpartiet.

Många av Vänsterpartiet Malmö medlemmar deltar i dagens demonstration och vi uppmanar alla att delta i den ickevåldsliga aktionen med syfte att visa att nazister inte har någon plats i Malmö. Inte en millimeter av någon del av staden ska de kunna få tala ostört.

För Vänsterpartiet är det lika självklart att idag som det var för antifascister på 30-talet att göra aktivt motstånd mot nazismen. Vi bifogar en artikel skriven av vår medlem Susanne Björkenheim, aktiv Vänsterpartist, antifascist och boende på Limhamn.

För mer information:

Vänsterpartiets kontaktperson på plats är aktivisten och styrelseledamoten Jallow Mommodou som nås på 0768-51 91 10.

Susanne Björkenheim är distriktsordförtande för Vänsterpartiet Skåne och nås på 040-15 83 04 eller 070-218 77 40.