Manifestation mot våldet i Irak

Vänsterpartiet Malmö arrangerar tillsammans med andra en manifestation emot våldet i Irak på lördagen 28 juni klockan 13.00 på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Irak hotas av sönderfall och fortsatt instabilitet när reaktionära krafter som ISIS och ex-Saddam-soldater sluter sig samman för att skapa kaos och terror i Irak. Den fruktansvärda situationen Irak står inför är en konsekvens av den amerikanska invasionen 2003 och den efterföljande ockupationen, men beror också på den nuvarande Irakiska regeringens oförmåga att styra landet. De som drabbas värst är den irakiska civilbefolkningen.
Med anledning av detta arrangerar Vänsterpartiet Malmö en manifestation i solidaritet med det Irakiska folket. Tal kommer att hållas både på svenska och arabiska och det kommer att bli musik och kulturframträdanden.
Våra paroller är:
NEJ till inbördeskrig - JA till ett fritt och demokratiskt Irak för ALLA irakier!Stoppa våldet - stoppa terrorn
För mer information kontakta Daniel Sestrajcic Vänsterpartiet Malmös ordförande, tel: 076-851 91 10 e-post: daniel.sestrajcic@vansterpartiet.se