Massiv uppslutning när Malmö visade att nazister aldrig är välkomna

Idag har varit en dag i antifascismens tecken. Över 10 000 malmöbor visade att nazister och rasister aldrig är välkomna i Malmö. Vänsterpartiet Malmö är stolta över att vara en del av detta motstånd mot en nazism som växer sig starkare.

Vänsterpartiet Malmö grillade vårrullar och Chorizo och tillsammans med 50-talet aktiva från Enhedslistan i Danmark tågade vänsterpartisterna tillsammans med alla andra tusentals Malmöbor för en stad fri från nazister.

Hanna Thomé talade från Vänsterpartiet Malmö och betonade styrkan i att demonstranterna var så historiskt många idag.

- Samtidigt som nazismen växer här och i Europa så växer också motståndet och frihetsrörelser, som hyllar människovärdet. Manifestationer som den här ordnas runt om i hela Europa, säger Hanna Thomé Vänsterpartiet Malmö.

- Det är fantastiskt att vi är så många här idag. Det förvånar mig inte. Vi är många fler än nazisterna och vi är beredda att kämpa för allas rätt, för människovärdet. En kamp jag vet att vi kommer att vinna. Detta är en handling i solidaritet som gör att min rädsla bleknar och ilskan tar över, avslutar Hanna Thomé, Vänsterpartiet Malmö.

Överskottet från Vänsterpartiets korvgrillning kommer att gå till Showans solidaritetsfond, samt Fristadsfonden.

Hanna Thomé: 0709-13 46 61

Daniel Sestrajcic, ordförande Vänsterpartiet Malmö: 0768-51 91 10