Påminnelse: Vänsterpartiet bjuder in till en fantastisk valkarneval för att fira slutet på Regeringen Reinfeldt

Det sprider sig en fantastisk vänstervåg över Malmö och Sverige. Detta firar Vänsterpartiet Malmö med en heldag av fest och karneval. Valkarnevalen är en höjdpunkt i valrörelsen och Vänsterpartiet Malmös sätt att vinka av åtta år med Regeringen Reinfeldt.

Idag, lördagen den 30 augusti kommer Moriska Paviljongen i Folkets Park sjuda av liv. Valkarnevalen börjar 13.00 och dörrarna stängs inte förrän 23.00. Roliga och smarta barnaktiviteter för alla åldrar: gör dina egna leranimationer, träffa våra clowner, få ballongfigurer och ansiktsmålning, lyssna på sagor eller pyssla i vår pysselverkstad. Politiska seminarier, bokbord och diskussioner förstås. Under eftermiddagen erbjuds också kreativa verkstäder där man till exempel kan göra sitt eget politiska vykort med malmötecknaren Sara Granér.

Mikael Wiehe, hiphopduon Anaiye och Simone Moreno är några av de många artister som denna dag väljer att spela för Vänsterpartiet och ett rättvist och solidariskt samhälle. Partiledare Jonas Sjöstedt kommer givetvis och talar om en välfärd att lita på, där vinstintresset i välfärden har förpassats till historieböckerna.

-          Jag är jublande stolt och glad över det fantastiska program som vi har lyckats få ihop till vår valkarneval. Vänstervågen märks. Den sköljer över Malmö och Sverige, säger Daniel Sestrajcic, ordförande Vänsterpartiet Malmö och riksdagskandidat.

Valkarnevalen i korthet:

Programmet i sin helhet och information om alla akter hittar ni på: www.vmalmo.se/valkarneval.

• 13.30 Teater JaLaDa – flerspråkig barnteater för barn mellan 3-12 år om Parizad – flickan som inte vet om att hon är prinsessa och som försöker ta reda på sitt ursprung genom att erövra tre magiska föremål. Teatern behandlar på ett lekfullt sätt frågor om ursprung och identitet.
  • 16.30 Mikael Wiehe går på scen
  • 17.30 Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiets partiledare håller tal
  • 18.45 Jonas Sjöstedt delar ut Jörn Svensson-priset till den som under året gjort stora insatser för HBTQ-personers rättigheter.
  • 19.00 Karlsson & Karlsson sjunger (ja, det är de från Athena Farrokhzads sommarprat)
  • 20.30 Simone Moreno intar scenen, det utlovas sväng
  • 21.30 Partiet avslutar valkarnevalen med ösig reggae

För mer information om programmet eller för kontakt med artisterna kontakta:

Daniel Sestrajcic 0768-51 91 10