Välfärdens finansiering i fokus när Ulla Andersson besöker Malmö

På måndag den 10 mars kommer Vänsterpartiet ekonomiske politiska talesperson att besöka Malmö. I tider när sjukvården går på knä och människors rätt till trygga arbeten ifrågasätts, kommer fokus i Anderssons besök vara att besöka de välfärdsarbetare som bär upp välfärden.

Klockan 15.15–16.15 besöker Ulla Andersson tillsammans med vänsterpartiets regionpolitiker Kommunal på Skånes Universitetssjukhus för att diskutera de stora neddragningar som den blågröna femklövern genomför. Sjukvårdskrisen har resulterat i en allt mer patientosäker vård och en ohållbar arbetsmiljö för de anställda. Plats: Kommunal Skåne sektion 39, SUS/Malmö Jan Waldenströmsgata 32.

Klockan 18.00 öppnar dörrarna på Sofielunds Folkets hus där Ulla Andersson tillsammans med ekonomihistorikern Daniel Ankarloo och aktivisten Gunilla Andersson, Gemensam Välfärd under moderering av Sara Svensson, Malmös etta på regionlistan från Vänsterpartiet kommer att diskutera välfärdens finansiering. Deltagarna kommer att diskutera hur vi bygger en gemensam och solidarisk välfärd som inte är till salu.

Journalister är välkomna under båda tillfällen.

Sara Svensson, presskontakt 0709-13 44 10

Ulla Andersson: 0702-37 99 91