Välkommen till VÅR STAD – fira Malmös nya gågata med Jonas Sjöstedt

Lördagen den 17 maj är det dags för evenemanget VÅR STAD. Vänsterpartiet Malmö bjuder in alla som vill fira att Malmös innerstad nu har fått renare luft och mer utrymme för människor till en kollektiv picnic på Södra Förstadsgatan. På scen finns bl.a. Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt, riksdagsledamoten och flatan Marianne Berg samt svängig musik från DJ Sensemilia, Noria och The Bandettes.

Vänsterpartiet vill ha en bilfri innerstad. Bilar tar plats som kan användas bättre till annat, och år efter år har luften längs Södra förstadsgatan varit oacceptabelt dålig. Vänsterpartiets vision för Malmö är en stad som alla har tillgång till och kan röra sig i. Vänsterpartiet Malmö vill ha en grön stad byggd för cyklande och gemensamma transporter, en stad med frisk luft där malmöbor reser utan att utarma planeten och förstöra klimatet. Den nya gågatan på Södra förstadsgatan är ett steg i rätt riktning – den 17 maj firar Vänsterpartiet Malmö detta genom kollektiv picnic med musik och politik!

Den 17 maj är IDAHOT-dagen – den internationella dagen mot homo- och transfobi. Därför kommer regnbågsflaggorna vaja under VÅR STAD och på scen välkomnas bland talarna även en av riksdagens alltför få flator, Marianne Berg (V).

När: Lördag 17 maj kl. 12.00 – 16.00

Var: Södra förstadsgatan vid Triangeln, Malmö

Program:

11.45 DJ Sensemilia spelar

12.25 Välkommen hälsar konferencier Elisabeth Hellman (V) vice ordf i stadsbyggnadsnämnden

12.30 Matilda Gradin, Vänsterpartiets representant i Miljönämnden talar

12.40 Marianne Berg, flata & riksdagsledamot för V talar

12.55 Noria spelar världsmusik från Malmö

13.45 Jonas Sjöstedt talar

14.05 The Bandettes

14.50 Vilmer Andersen, gruppledare Vänsterpartiet region Skåne

14.55 DJ Sensemilia spelar

16.00 Avslutning

Välkomna till en svängig picnic med Jonas Sjöstedt och Vänsterpartiet!

Daniel Sestrajcic 0768-51 91 10

Sara Svensson presskontakt 0709-13 44 10