Vänsterpartiet Malmö lanserar den feministiska linjen

Idag öppnar den feministiska linjen för alla nyfikna, förbannade feminister och medborgare i Malmö. Varje Malmöbo som är nyfiken på feminism och Malmös jämställdhetsarbete har nu, bara ett samtal bort, en direktlinje till kunskap, information och diskussion.  Genom den feministiska linjen når du Malmös vänsterpartistiska jämställdhetskommunalråd Martina Skrak.

Vänsterpartiet lanserar idag den feministiska linjen eftersom feminismen behöver gå ännu längre.

-          Det går att göra skillnad. Vi har under den senaste mandatperioden visat att det går att gå från ord till handling. Jämställdheten ökar i Malmö. Här har vi till skillnad från den borgerliga regeringen en politik som konkret förbättrar kvinnors liv. Den feministiska linjen är till för alla som vill diskutera hur vi når ännu längre, eller som undrar vad vi har gjort hittills. Det går att göra skillnad, om vi är många som kämpar för förändring överallt, säger Martina Skrak (V) jämställdhetskommunalråd.

Varje enskild Malmöbo som är nyfiken på feminism har nu – bara ett samtal bort – en direktlinje till de politiska besluten i Malmö. Du når feministlinjen på telefonnummer 070 – 981 24 80 eller e-post feminism@vmalmo.se.

För mer information kontakta:

Martina Skrak, jämställdhetskommunalråd (V): 0708-16 17 09

Sara Svensson, presskontakt: 0709-13 44 10