Vänsterpartiet Malmö presenterar ett starkt lag

Vänsterpartiet Malmö har nu valt ledamöter till de nya nämnderna i Malmö. Den nya organisationen träder i kraft den 1 juli 2013.

– Det är ett starkt lag som vi ställer upp med i den nya organisationen. De är ett gäng som speglar Vänsterpartiet och vi satsar både på erfarna och helt nya personer i kommunpolitiken. Tillsammans kommer detta gäng att jobba för ett mer solidariskt, jämställt och rättvist Malmö, säger Patrik Strand, ordförande i Vänsterpartiet Malmös valberedning.

Sadiye Altundal är Vänsterpartiets nya vice ordförande i stadsområdesnämnd Öster. Hon är 32 år och är idag ledamot för Vänsterpartiet i Rosengårds stadsdelsnämnd.

– Jag hoppas att den nya organisationen ska förmå minska segregationen och skapa en enad stad. Organisationsformer i all ära, det är vi malmöbor som gemensamt bygger vår stad och jag är glad och stolt över att få vara Vänsterns röst i stadsområdesnämnd Öster, säger Sadiye Altundal (V), vice ordförande i stadsområdesnämnd Öster.

Hanna Granér är Vänsterpartiets nya vice ordförande i förskolenämnden. Hanna är 36 år och jobbar som lärare. Hon är idag Vänsterpartiets ledamot i stadsdelsnämnden Centrum.

– För Vänsterpartiet är alla barns tillgång till god pedagogisk verksamhet grundläggande för att Malmö ska bli en mer jämlik och rättvis stad. Vi gör satsningar på förskolan och med den nya nämnden kan vi ta ett mer samlat grepp, säger Hanna Granér (V), vice ordförande i Malmös nya förskolenämnd.

Lista över nyvalda ledamöter bifogas.

Sadiye Altundal, 0766-34 60 57

Hanna Granér, 0709-66 96 07