Vänsterpartiets partiledarkandidater drog fullt hus

Under måndagskvällen hölls Vänsterpartiets partiledarutfrågning på Moriska paviljongen i Folkets Park, Malmö. De fyra partiledarkandidaterna, Ulla Andersson, Rossana Dinamarca, Hans Linde och Jonas Sjöstedt deltog och svarade på frågor och debatterade Vänsterpartiets framtid inför en fullsatt Moriska. Närmare 500 personer hade samlats för att delta i en stor framåtsyftande diskussion om vänstern.

- Det var en styrkemanifestation för hela vänstern och jag är strålande lycklig att vi idag samlades för att ta de första stegen till en starkare vänster, säger Daniel Sestrajcic (V), en av intitativtagarna till kvällens utfrågning och tillika kommunalråd för Vänsterpartiet i Malmö.

- I kvällens diskussion finns fyra vinnare och fyra kandidater med egna visioner för ett starkare Vänsterparti. Utmaningen är att bygga ett politiskt vänsterprojekt som är trovärdigt och oberoende av Socialdemokratin. Ett projekt som kan bidra till att utmana borgerligheten om regeringsmakten vid nästa val för att bygga ett solidariskt samhälle, avslutar Daniel Sestrajcic (V)

Daniel Sestrajcic (V): 0768-51 91 10

Sara Svensson, presskontakt: 0709-13 44 10