(V) tredje största parti i Stockholm

Vänsterpartiet är tredje största parti i Stockholms stad, det visar SCB:s stora regionala nedbrytning av partisympatiundersökningen, som kom idag. Vänsterpartiet får 13,8 procent vilket är den högsta siffran sen år 2000.

-          Det här visar att Stockholmarna vill ha bra bostäder som alla har råd att bo i och en välfärd att lita på. Det känns fantastiskt att ha en sådan otrolig medvind inför valet, säger Ann-Margarethe Livh (V), gruppledare i Stockholms stad.

Vänsterpartiet har även gått framåt i hela Stockholms län, vi har ökat med 3,4 procent jämfört med för ett år sedan och ligger nu på 10,5 procent.

-          De här rekordsiffrorna är ett tecken på att vi har lyckats i vår politik. Stockholmarna vill, precis som vi, att samhället ska drivas med omtanke och rättvisa som grund istället för med girighet och kallt marknadstänk, säger Seluah Alsaati, distriktsordförande för Vänsterpartiet Storstockholm.

Ann Margarehte Livh
Gruppledare Vänsterpartiet i Stockholms stad